چرا ترامپ نشست کمپ دیوید را به تعویق انداخت؟

چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 6:48:39
چرا ترامپ نشست کمپ دیوید را به تعویق انداخت؟

تهران- الکوثر: ادامه اختلاف ها میان اعضای شورای همكاری خلیج فارس، نشست كمپ دیوید را كه قرار بود اردیبهشت ماه امسال با حضور سران شورای همكاری و رئیس جمهور آمریكا برگزارشود به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبكه الجزیره قطر سه شنبه شب به نقل از یك مقام آمریكایی افزود: این نشست به اواخر سپتامبر (10شهریور تا 9 مهر) موكول شد.

برخی مقام های نزدیك به كاخ سفید علت به تعویق افتادن این نشست را تعیین نشدن وزیر خارجه جدید آمریكا بعد از بركناری ركس تیلرسون وزیر خارجه پیشین این كشور اعلام كردند اما به نظر می رسد دونالد ترامپ دریافته است كه اختلاف ها میان اعضای شورای همكاری خلیج فارس جدی است و به این زودی پایان نخواهد پذیرفت.

ترامپ پیش از این هم اعلام كرده بود در صورت حل نشدن اختلاف ها میان اعضای شورای همكاری خلیج فارس، نشست كمپ دیوید برگزار نخواهد شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم كردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این كشور قطع كردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند. این كشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر اعلام كردند كه دوحه تاكنون به هیچ یك از این شروط عمل نكرده و اعلام كرده است كه تحریم كنندگان هیچ سند قابل قبولی برای تایید ادعای خود ندارند.

ترامپ رئیس جمهوری آمریكا طی دو روز گذشته در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر خواستار حل اختلافات شده بود. آمریكا معتقد است كه اختلاف میان اعضای شورای همكاری خلیج فارس امنیت ملی این كشور در منطقه را به خطر انداخته و تلاش های واشنگتن برای مقابله با ایران را ناكام گذاشته است .

ناظران امور منطقه، سفر سال گذشته دونالد ترامپ به عربستان را عامل اصلی بروز اختلاف میان كشورهای شورای خلیج فارس می دانند. ترامپ بعد از بروز تنش، ابتدا از مواضع عربستان حمایت كرد و در ادامه به ویژه بعد از آن كه موفق به امضای قرارداد 12 میلیارد دلاری با قطر شد، موضعی بینابین اتخاذ كرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 6:48:26