در برنامه "حقائق التاریخ":

پاسخ کوبنده امام علی علیه السلام به فریبکاری معاویه!

سه شنبه 14 فروردین 1397 - 13:9:40
پاسخ کوبنده امام علی علیه السلام به فریبکاری معاویه!

نویسنده و منتقد مصري درباره پاسخگویی امام علی علیه السلام به فریبکاریهای معاویه بن ابی سفیان می گوید و پرده از حقیقت نسب وی وبنی امیه برمی دارد.

تهران - ویژه الکوثر

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر احمد راسم النفیس نویسنده و اندیشمند مصری که مقالات متنوعی در پاسخ گویی به شبهات و سؤالات مختلف درباره مذهب شیعه دارد، در برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به نامه امام علی علیه السلام در نهج البلاغه که در پاسخ معاویه بن ابی سفیان نوشته است، گفت: هنگامی که معاویه می خواست امام (ع) را با قبول ولایت او بر امت اسلامی بفریبد تا به تقسیم حکمرانی و دادن حکومت شام به وی رضایت دهد، امام (ع) نامه تندی به او می نویسد و می فرماید: « اما این سخن تو که ما از فرزندان عبدمناف هستیم؛ بله هستیم؛ اما اُمَیّه مانند هاشم، حَرب مانند عبدالمطلب و ابوسفیان مانند ابوطالب نیست؛ کسی که با پیامبر هجرت کرد، مانند آزاد شدگان (توسط آن حضرت) نیست و کسی که نسب روشن دارد (صریح) ، با کسی که خود را می‌چسپاند (لصیق) ، برابر نیست».

این نویسنده و اندیشمند اسلامی در توضیح دو اصطلاح صریح ولصیق گفت: "صریح" همان بنی هاشم وامام علی بن ابی طالب ونسل پیامبر است، و "لصیق" هم بنی امیه است زیرا نسب آنان اساسا از قریش نیست وگرنه رفتار وکردار آنها در طول تاریخ انسانی تر ومعقول تر از این می بود.

دکتر النفیس در ادامه افزود: برخی می خواهند به وحشی گریهای امویان جنبه ای احساسی وعاطفی بدهند یعنی اینکه بنی امیه عموزادگان بنی هاشم هستند و اختلاف آنها خانوادگی است و دیگران حق ندارند در این اختلاف خانوادگی دخالت کنند. اما مسئله اینگونه نیست و جنبه ای اخلاقی در این میان است.

همچنین بخوانید:

ضدیت تاریخی امویان با اسلام از نگاه اندیشمند مصری

لازم به توضیح است که آقای دکتر احمد راسم النفیس استاد دانشکده طب در دانشگاه شهر منصوره کشور عربی مصر است. ایشان علاوه بر تخصص و تدریس در طب و فیزیولوژی، نویسنده ای پر کار و پر تلاش در موضوعات فرهنگی و مباحث دینی است. وی پیرو مذهب اهل بیت علیهم السلام است و مجله ای بنام «النداء» را منتشر می کند.  یکی از آثار برجسته ایشان کتاب «نفحات من السیرة » است که در آن خلاصه ای از سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اهل البیت علیهم السلام به نگارش درآمده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 14 فروردین 1397 - 10:50:35