پيشدستی ارتش سوریه بر ارتش ترکيه در سيطره بر تل رفعت

شنبه 11 فروردین 1397 - 23:37:10
پيشدستی ارتش سوریه بر ارتش ترکيه در سيطره بر تل رفعت

دمشق- الکوثر: در میان انتشار شایعاتی درباره احتمال ورود نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنها به شهر تل رفعت در شمال استان حلب، نیروهای ارتش سوریه در این شهر مستقر شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» به نقل از ساکنان شهر تل رفعت که میزبان هزاران آواره از شهر عفرین پس از عملیات ارتش ترکیه در این شهر است، اعلام کرد هیچ نیروی ارتش ترکیه یا افراد مسلح سوری هم پیمان با آنان وارد شهر تل رفعت نشده است و گزارش رسانه ها و پایگاه های ارتباط اجتماعی در این باره «دروغ» است.

ساکنان تل رفعت خاطرنشان کردند منازلشان را ترک نخواهند کرد و به زندگی عادی ادامه خواهند داد.

شبکه تلویزیونی «سما» نزدیک به دولت سوریه مصاحبه هایی با ساکنان شهر تل رفعت انجام داد. ساکنان تل رفعت در این مصاحبه ها از ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر برای برقراری امنیت در آن استقبال و اعلام کردند استقرار این نیروها به آنان امکان داده است به زندگی طبیعی خود ادامه دهند. آنها گزارش های مربوط به ورود نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مورد حمایت آنان را به شهر و سیطره بر آن تکذیب کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود ترکیه با سیطره قریب الوقع بر شهر تل رفعت، اهداف عملیات شاخه زیتون را تحقق خواهد بخشید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 11 فروردین 1397 - 23:36:58