مردم منبج آمریکایی‌ها را غافلگیر کردند!

شنبه 11 فروردین 1397 - 21:24:33
مردم منبج آمریکایی‌ها را غافلگیر کردند!

دمشق- الکوثر: ساکنان شهر منبج در شرق استان حلب در اقدامی که برای نیروهای سوریه دموکراتیک و حامیان آمریکایی آنان غیرمنتظره بود، با برپایی تظاهرات، ضمن مخالفت با ورود نیروهای ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنان به این شهر، خروج نظامیان آمریکایی از منبج و استقرار نیروهای ارتش عربی سوریه را در این شهر خواستار شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه سوری الوطن نوشت تظاهرکنندگان در منبج با دعوت از ارتش عربی سوریه برای ورود به این شهر، ائتلاف «نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)» را که مورد حمایت ائتلاف آمریکا است غافلگیر کردند. به ویژه که تظاهرات در اصل به دعوت نیروهای سوریه دموکراتیک و برای نشان دادن حمایت مردمی از این نیروها برگزار شده بود.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع محلی نوشت: تظاهرات از شهرک ابوقلیل در حومه منبج و با هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک آغاز شد به طوری که دهها دستگاه اتوبوس تدارک دیده شد تا تظاهرکنندگان را به شهر منبج منتقل کند. هماهنگی این عملیات را فرزند ذیاب الماشی عضو سابق پارلمان سوریه انجام داد.

منابع محلی که خواستند ناشناس بمانند اعلام کردند تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در مخالفت با مداخله ترکیه در منبج و حومه آن و در مخالفت با حضور آمریکا در این شهر در دست داشتند و این پیام را ارسال کردند که خواستار بازگشت نیروهای نظام سوریه به این شهر هستند تا به این ترتیب آمریکا را زیر فشار قرار دهند تا به نیروهای ترکیه اجازه ندهد وارد این شهر شوند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 11 فروردین 1397 - 21:24:23