اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان میانماری شروع به کار کرد

پنج شنبه 9 فروردین 1397 - 10:57:38
اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان میانماری شروع به کار کرد

با کمک خیران ایرانی و با تلاش« اتحادیه بین‌المللی امت واحده» و انجمن فرهنگی «آفاق»، اولین مدرسه ایرانی برای کودکان آواره میانماری در کمپ آوارگان کشور بنگلادش تاسیس و شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،با توجه به وضعیت نابسامان بهداشت در کمپ آوارگان میانماری در کشور بنگلادش، در این مدرسه سعی شده است تا علاوه بر ارائه دروس آموزشی به کودکان، حداقل‌های بهداشتی مثل آب سالم، سه وعده غذا و سرویس بهداشتی مناسب نیز برای آن‌ها فراهم شود.

اتحادیه بین الملی امت واحده، به عنوان تشکلی مردم‌نهاد از ابتدای تأسیس خود، به منظور تثبیت حضور مردمی ایران در عرصه‌های بین‌الملل و تقویت نگرش فرامرزی در داخل ایران، با استفاده از ظرفیت مردمی در امور خیریه، پروژه‌های مختلفی را در کشورهای سوریه، غزه، یمن، پاکستان، سومالی و نیجریه به انجام رسانده است.

«تبسم»، طرح حمایت از کودکان آسیب‌دیده از جنگ یکی از پروژه‌های جاری این اتحادیه است که در حال حاضر به حمایت از ۴۰۰دانش‌آموز آسیب‌دیده از جنگ در هفت کشور آسیایی و آفریقایی می‌پردازد که ساخت مدرسه در کمپ آوارگان روهینگیایی در قالب همین طرح است.

شیشومِلا (shishumela) به معنی جمع کودکانه عنوان این مدرسه است و بیش از صد دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل شده‌اند.

هم‌زمان با شروع به کار «شیشومِلا» اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان روهینگیا در مراسمی با عنوان «تبسم روهینگیا» در حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری، از خیرانی که در ساخت این مدرسه کمک کرده‌اند، تقدیر شد.

در این مراسم ابتدا سرباز روح‌الله رضوی، در سخنانی مشاهدات خود از کمپ آوارگان را بیان کرد و در ادامه از مستند شیشومِلارونمایی شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 9 فروردین 1397 - 10:57:11

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :