عفو بین‌الملل: غرب شریک جرم ائتلاف سعودی است

چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 9:15:44
عفو بین‌الملل: غرب شریک جرم ائتلاف سعودی است

لندن- الکوثر: سازمان عفو بین الملل، آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به علت تامین تسلیحات برای ائتلاف متجاوز سعودی، شریک جرم این ائتلاف توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان عفو بین‌الملل که مقر آن در لندن است در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر شد اعلام کرد منشأ درد و رنج مردم یمن، تسلیحاتی است که آمریکا و غرب در اختیار عربستان می گذارند و این کشورها در نقض حقوق بین الملل و ارتکاب جنایت جنگی در یمن شریک جرم ائتلاف تحت امر سعودی ها هستند.

این سازمان افزود، حمله اواخر ژانویه ائتلاف تحت امر عربستان با بمب ساخت آمریکا به یک منزل مسکونی در یمن و کشتن و زخمی کردن شش نفر از اعضای یک خانواده، تازه ترین جنایت از زنجیره جنایات جنگی آمریکا و این ائتلاف در یمن است.

«لین مالوف» مدیر واحد پژوهش خاورمیانه در سازمان عفو بین‌الملل گفت: پس از گذشت سه سال از جنگ در یمن هیچ نشانه ای از فروکش کردن درگیری ها به چشم نمی‌خورد و طرف های درگیر به اقداماتی که مردم این کشور را به رنج و عذاب انداخته است ادامه می دهند.

وی افزود: این در حالی است که مدارس و بیمارستان ها در این کشور ویران شده اند، هزاران نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر آواره شده اند و نیازمند کمک های انساندوستانه هستند.

مالوف افزود: شواهد نشان می دهد که تسلیحاتی که در اختیار ائتلاف تحت امر عربستان گذاشته می شود منشأ درد و رنج مردم یمن است با این حال آمریکا، انگلیس و کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا همچنان به انتقال تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار به عربستان ادامه می دهند در واقع این کشورها علاوه بر بی‌اعتنایی به جان و مال افراد غیرنظامی، معاهده جهانی تجارت تسلیحات را به نیز سخره گرفته اند.

طبق اعلام سازمان عفو بین الملل، ائتلاف تحت امر سعودی تا کنون با 36 حمله هوایی مستند به شواهد متقن، ضمن نقض حقوق بین المللی بشر مرتکب جنایت جنگی شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 فروردین 1397 - 9:15:39