درخواست یکصد مقام سابق آمریکایی برای حفظ برجام

سه شنبه 7 فروردین 1397 - 16:55:41
درخواست یکصد مقام سابق آمریکایی برای حفظ برجام

تهران- الکوثر: بیش از یکصد کارشناس، مقام نظامی، دیپلماتیک و سیاسی سابق آمریکایی با برشمردن ده دلیل عمده خواستار پایبندی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به توافق هسته ای با ایران شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش نیویورک تایمز، بیش از صد کارشناس امنیت ملی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روز دوشنبه طی بیانیه ای حمایت خود را از توافق هسته ای ایران که این روزها مورد حمله رئیس جمهور و مشاوران جدیدش قرار دارد، اعلام کردند.

امضاء کنندگان این بیانیه که 50 افسر نظامی بازنشسته و حداقل چهار سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، در بین آنها حضور دارند و خود را تحت عنوان ائتلاف ملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای معرفی کرده اند، در بیانیه خود گفته اند که به ده دلیل، حفظ توافق هسته ای ایران به بهترین وجه تامین کننده منافع آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: ترامپ باید همچنان به توافق هسته ای ایران متعهد باشد چرا که این کار منافع قابل توجهی نصیب آمریکا خواهد کرد و دست این کشور را در برخورد با کره شمالی و ایران باز خواهد گذاشت. بعلاوه این کار به حفظ اعتبار سخن و نفوذ آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی کمک می‌کند و در خدمت اهداف مرتبط با امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

دلایلی که این افراد برای اثبات درستی دیدگاه خود برشمردند شامل دیدگاه بازرسان سازمان ملل در خصوص موثر واقع شدن توافق هسته ای، اهمیت حفظ روابط نزدیک با هم پیمانان مهم اروپایی که همه آنها از توافق هسته ای حمایت می کنند، و احتمال دستیابی به توافق هسته ای با کره شمالی است که اگر پیونگ یانگ به این نتیجه برسد که آمریکا وعده های بین المللی را نقض خواهد کرد ممکن است حاضر به مذاکره نشود.

امضا کنندگان این بیانیه شامل طیفی از شخصیت های برجسته دیپلماتیک و نظامی، دموکرات و جمهوریخواه می شود که تجربه چندین دهه ای در ارتباط با سیاست خارجی دارند. این افراد شامل برنت اسکوکرافت مشاور سابق امنیت ملی، ژنرال مایکل هیدن مدیر سابق آژانس امنیت ملی و سازمان اطلاعات مرکزی، سناتورهای سابق ریچارد جی لوگار و سم نلن، اریک تی اولسون فرمانده سابق نیروهای عملیات ویژه و ویلیام جی فالون فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می شوند.

سفرای سابقی که این بیانیه را امضا کرده اند شامل رایان سی کراکر که در افغانستان، ایران، پاکستان، سوریه، کویت و لبنان خدمت کرد، دنیل سی کورتزر که در اسرائیل و مصر حضور داشت، جیمز بی کانینگهام که در سازمان ملل متحد و اسرائیل و افغانستان خدمت کرد، توماس پیکرینگ معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا که در اسرائیل، روسیه، هند، السالوادور، نیجریه، اردن و سازمان ملل متحد حضور داشت و ویلیام سی هاروپ که در اسرائیل حضور داشت و در سمت بازرس کل در وزارت امور خارجه آمریکا خدمت کرد، می شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 فروردین 1397 - 16:51:43