ترکیه عقب نشینی کرد:

ییلدریم: مداخله نظامی ترکيه در عراق واقعيت ندارد

سه شنبه 7 فروردین 1397 - 16:28:4
ییلدریم: مداخله نظامی ترکيه در عراق واقعيت ندارد

بغداد- الکوثر: بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه با تصحیح اظهارات نقل شده از رئیس جمهور این کشور تاکید کرد کشورش بدون موافقت بغداد اقدامی علیه پ ک ک در شمال عراق انجام نخواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد ییلدریم روز سه شنبه در تماس تلفنی با حیدر العبادی بر عدم وجود هر گونه توافقی میان دو کشور در زمینه تعقیب نیروهای پ ک ک در داخل خاک عراق تاکید کرد.

خبرگزاری های عراق روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه از قول رجب طیب اردوغان از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال عراق با هدف ورود به منطقه سنجار خبر داده بودند.

اردوغان گفته بود: ما عملیات خود علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک ) را آغاز کردیم و به زودی وارد سنجار نیز خواهیم شد. ساعتی بعد مقامات عراقی رسما وجود هر گونه عملیات نظامی خارجی در این منطقه را تکذیب کردند.

اکنون طبق گزارش دفتر نخست وزیر عراق، ییلدریم در این تماس تلفنی اخبار منتشر شده در این خصوص را «غیر دقیق» توصیف کرد و گفت: می‌خواهم تاکید کنم هیچ عملیات نظامی در داخل خاک عراق بدون موافقت دولت عراق انجام نخواهیم داد و منظور (از اظهارات قبلی) این نبود که ما با دولت عراق در این زمینه به توافق رسیده ایم.

وی افزود: ترکیه به حاکمیت ملی عراق احترام می گذارد و هیچ اقدامی که این حاکمیت این کشور را خدشه دار کند انجام نخواهد داد.

حیدر العبادی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر این که نیروهای عراقی کنترل کل خاک عراق را در دست دارند گفت هنگام دیدار اخیرش از استان نینوا به نیروهای مسلح عراق دستور داده است ضمن حراست کامل از نوار مرزی، جلوی ورود هرگونه افراد مسلح خارجی را بگیرند.

افزود: ما ضمن کنترل مرزهای خود، هیچ گونه تعدی به خاک ترکیه از داخل عراق را تحمل نخواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 فروردین 1397 - 16:26:59