روسای سابق موساد: نتانیاهو خطری برای اسرائيل است

سه شنبه 7 فروردین 1397 - 15:43:27
روسای سابق موساد: نتانیاهو خطری برای اسرائيل است

بیروت- الکوثر: شابتای شاویت، رئیس سابق موساد به همراه 5 رئیس سابق این سازمان جاسوسی در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحرونوت، اوضاع اسرائیل را «وخیم و بحرانی» توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شابتای شاویت که از سال 1989 تا 1996 رئیس سازمان موساد بوده است، گفت: «من درباره آنچه امروز در حال رخ دادن در اسرائیل است، حس بدی دارم. فساد، بسیار عمیق و فراگیر است و هیچ خط قرمز و تابویی وجود ندارد». وی افزود بین مردم اسرائیل نیز شکاف و دو دوستگی وجود دارد.

شش رئیس سابق موساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کردند آینده اسرائیل را که اکنون 70 سال از تاسیس آن می‌گذرد به خطر انداخته است.

دانی یاتوم که در دهه 1990 در نخستین دوره نخست وزیری نتانیاهو رئیس موساد بود او و دستیارانش را به ترجیح دادن منافع خودشان بر منافع اسرائیل متهم کرد و خواستار سرنگون کردن او شد. یاتوم همچنین سیاست های نتانیاهو را عامل حرکت دیپلماسی بین المللی به سوی تشکیل یک کشور با دو ملت (اسرائیلی و فلسطینی) به جای دو کشور مجزا دانست و گفت چنین وضعی به معنای پایان عمر اسرائیل به عنوان کشوری برای یهودیان است.

تزیفی زامیر نیز که از سال 1968 تا 1974 رئیس موساد بود نتانیاهو را به تبدیل کردن اسرائیل به «کشوری بیمار» متهم کرد.

هنوز دفتر نتانیاهو به این اتهامات واکنش نشان نداده است ولی نفتالی بنت، وزیر تندرو آموزش در کابینه نتانیاهو این اظهارات را نادرست خواند و مدعی شد «اوضاع اسرائیل عالی است و در جهت درستی حرکت می کند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 فروردین 1397 - 15:43:14