محاصره یمن همچنان قربانی می‌گیرد

سه شنبه 7 فروردین 1397 - 9:28:56
محاصره یمن همچنان قربانی می‌گیرد

صنعا- الکوثر: محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن به دست ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون موجب جان باختن نزدیک به 18 هزار بیمار در این کشور شده است که در صورت انتقال به خارج امکان درمان آنها وجود داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مازن غانم سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یمن اعلام کرد: کشورهای متجاوز در 3سال گذشته با بستن فرودگاه ها، بنادر و گذرگاه های زمینی یمن باعث مرگ 17 هزار و 608 بیمار یمنی شده اند زیرا بیماران یمنی به علت تداوم محاصره نتوانسته اند برای درمان از کشورشان خارج شوند.

غانم در مصاحبه با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت: محاصرۀ یمن باعث محرومیت مردم این کشور از ساده ترین و ابتدایی ترین حقوق خود خصوصاً خدمات درمانی ، مواد غذایی ، دارو و سوخت شده است. غانم افزود : بیش از 4 میلیون یمنی مقیم خارج به علت تداوم محاصرۀ یمن نمی توانند به کشورشان بازگردند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یمن اعلام کرد: ضرر و زیان بخش هواپیمایی کشوری یمن در 3 سال گذشته به علت تداوم محاصره به 2 میلیارد و 803 میلیون و 940 هزار دلار رسیده است.

غانم از مارتین گریفیتس فرستادۀ جدید سازمان ملل متحد به یمن و سازمان های بین المللی خواست که به کشورهای متجاوز برای باز کردن فرودگاه بین المللی صنعا فشار بیاورند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 فروردین 1397 - 9:28:47