موشکهای سعودی جان یک مصری را در ریاض گرفت !

دو شنبه 6 فروردین 1397 - 10:32:13
موشکهای سعودی جان یک مصری را در ریاض گرفت !

تهران- الکوثر: اشتباه در عملکرد و نقص سامانه پدافند هوایی عربستان در رهگیری موشک منجر به کشته شدن یک تبعه مصری در حملات موشکی یمن به خاک عربستان شد.  

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این شهروند مصری ساکن ریاض که گفته می‌شود کارگر یکی از کاخ‌های شاهزادگان سعودی در ریاض بوده است ، به علت عملکرد اشتباه سامانه پدافند موشکی ارتش سعودی در هدف‌گیری موشک ارتش یمن بر فراز "مناطق مسکونی" و بازگشت موشک‌های پدافند به روی شهر ریاض ، جان باخت.  

سرهنگ ستاد "ترکی المالکی" سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی اذعان کرد هدف این موشکهای یمنی "فرودگاه بین‌المللی ملک خالد" بوده که در ۳۵ کیلومتری شمال پایتخت واقع است و سامانه پدافند موشکی سعودی که می‌بایست صدها کیلومتر جلوتر آن را رهگیری و منهدم می‌کرد به علت عملکرد ضعیف، حتی در لحظات آخر و بر فراز مناطق مسکونی پایتخت نیز موفق به رهگیری موشک‌های شلیک‌شده به سوی فرودگاه و دیگراهداف نظامی نشد که این ضعف عملکردی در سامانه پدافندی، به سقوط یکی از موشک‌های پدافند بر روی منازل مردم و جان‌باختن و مجروحیت غیرنظامیان انجامید.

اگر چه ریاض مدعی است هر هفت موشک شلیک شده از یمن ، هدفگیری و منهدم شده است اما تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که سامانه پدافندی گرانقیمت عربستان به درستی عمل نکرده است و حداقل یکی از موشکهای این سامانه در یک منطقه مسکونی سقوط کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 فروردین 1397 - 10:28:54