فروپاشي طرح امپراطوري آمريکايي- صهيونيستي قطعي است

یک شنبه 5 فروردین 1397 - 11:25:5
فروپاشي طرح امپراطوري آمريکايي- صهيونيستي قطعي است

روزنامه رای الیوم با اشاره به بی کفایتی‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا و افراطی‌ گری‌های وزیر خارجه جدید آن تئوری فروپاشی امپراطوری آمریکایی صهیونیستی را مطرح کرد.

به گزارش پايگاه الكوثر ، روزنامه اینترنتی رای الیوم که در لندن بروزرسانی می‌شود، در یادداشتی نوشت: عبدالحی زلوم مورخ کانادایی در کتاب مشهور خود درباره فروپاشی امپراطوری‌ها نوشت، یکی از مهم ترین عناصر فروپاشی (آن امپراطوری‌ها) گستره نفوذ آنها در حدی است که فراتر که از امکانات مادی و نظامی آنهاست.
این موضوع در خصوص امپراطوری انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی صادق بود و در حال حاضر در خصوص امپراطوری آمریکا نیز در حال وقوع است.
وی در کنفرانسی که در دانشگاه هاروارد برگزار شد اینگونه نتیجه گیری کرد وگفت امپراطوری آمریکا در جریان سقوط و براندازی خود، باعث ایجاد هرج و مرج و بربریت در جهان خواهد شد.
این چیزی است که به قرن جدید آمریکا یا تک روی آمریکایی و تسلط این کشور بر جهان نامگذاری شده است واجرای آن از دوره جرج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا آغاز شد. جان بولتون یکی از افراطی ترین نو محافظه کاران بود که روایت ساختگی سلاح کشتار جمعی در عراق، اقدام وی بوده است .
رای الیوم در ادامه نوشت: زمانی که بوش او را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد تعیین کرد، کنگره به سبب افراطی بودنش در مسائل مربوط به خاور میانه (غرب آسیا)، با انتصاب او به این سمت موافقت نکرد.
آنچه ترامپ انجام می‌دهد معامله برای بقای خود در کاخ سفید و سپردن زمام همه امور به صهیونیست‌های کاخ سفید است؛ صهیونیست‌هایی که اقدام به کنار گذاشتن اندیشمندانی مانند تیلرسون و مک مستر در دولت ترامپ کردند، به طوری که افرادی مانند ماتیس با وجود تندروی‌های خود، به عنوان شخصیت‌هایی میانه رو معرفی شدند.
رای الیوم نوشت: می‌توان حدس زد، توصیه‌های وی (بولتون) به ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خاور میانه چنین باشد: بولتون و ایران: بولتون آگوست گذشته به conservative Washington Free Beacon گفت: «من این باور خود را مبنی بر لزوم اقدام اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران برای متوقف کردن ایران هسته‌ای پنهان نکرده و بیان خواهم کرد.»
بولتون و مسئله فلسطین: معلوم است بولتون در خصوص موضوع موسوم به معامله قرن (صهیونیستی)، پس از نتانیاهو، مشاور نخست این مسئله بود، به طوری که در زمان آماده سازی بندهای این معامله دائما به کاخ سفید رفت و آمد می‌کرد.
رای الیوم نوشت: در اینجا آنچه را در برخی کتاب‌هایم به اقتباس از بولتون و افکارش در خصوص مسئله فلسطین نوشته‌ام، یاد آور می‌شوم: بولتون در روزنامه واشنگتن پست گفت: "اجازه دهید اعتراف کنیم (ایده) تشکیل یک حاکمیت ملی بر روی خرابه‌‌‌های سازمان آزادی بخش فلسطین ناکام ماند و راه حل دو کشوری هم راه به جایی نبرد. زیرا حماس آن راه حل را نابود کرد. از این رو ما باید به دنبال طرح کشورهای سه گانه باشیم به طوری که غزه را به مصر و کرانه باختری رود اردن را به اردن بازگرداند؛ چرا که مصر و اردن به معاهده صلح با اسرائیل مرتبط هستند و بازگرداندن غزه و کرانه باختری به آن دو کشور، خودبخود صلح را (به همراه آورده و آن را) تضمین می‌کند".
رای الیوم در ادامه نوشت: اما مسئله تعیین نیروها یا ناظران بین المللی کافی نخواهد بود، ما به کشورهایی نیاز داریم که دستگاه‌های امنیتی در اختیار داشته باشند و این پیشنهاد مورد استقبال مصر و اردن قرار نخواهد گرفت؛ زیرا آنها می‌خواهند، خود را از مسئله فلسطین کنار بکشند. بر این اساس، نباید این مسئولیت را بر عهده یکی از آنها گذاشت، بلکه لازمه آن حمایت و کمک اتحادیه عرب و کشورهای غربی به همان طریقی است که آمریکا سال‌ها در کمک به مصر و اردن به عمل آورد.
اسرائیل باید، حکومت اداری مصر و اردن را بپذیرد، مگر اینکه اسرائیل خود بخواهد، این ماموریت را انجام دهد؛ اما اسرائیل این را نمی‌خواهد. دیگر لازم نیست تکرار کنیم، آمریکا همان اسرائیل بزرگ بوده و احمقانه است که در زمان فکر کردن به هر گونه تصمیم سیاسی آمریکا این حقیقت قاطع را نادیده بگیریم.
رای الیوم در پایان نوشت: در طول یکسال، دولت ترامپ با همه کشورها به دشمنی پرداخت. امپراطوری آمریکا محدودیت‌های جدیدی را برای تجارت آزاد چین تعیین کرد و این موضوع چین را بر آن داشت تا با آمریکا رفتار متقابل داشته باشد. سپس حضور نظامی خود را در دریای چین گسترش داد و تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال کرد.
این کشور (آمریکا) مجددا در عراق حضور یافت و پایگاه‌هایی نظامی در سوریه احداث کرد. سیاست‌های آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران، اساسا با متحدان اروپایی‌اش تفاوت داشت. دولت ترامپ حتی با اعضای خودش هم اختلاف پیدا کرد، به طوری که ظرف یک سال بیش از 40 درصد از اعضای دولت (از کابینه) خارج شدند و این مسئله در تاریخ آمریکا، سابقه نداشته است.
دولت ترامپ ابایی ندارد که آشکارا و علنا بگوید «عربستان کشوری ثروتمند است و ما بخشی از ثروت‌های آن را خواستار هستیم.» این امپراطوری دیگر تعادل خود را از دست داده است.
وقتی رئیس جمهورِ قوی‌تری امپراطوری تاریخ، فردی باشد که صاحب قمار خانه‌ هاست و ثروت‌ خود را به کمک قدرت‌های مافیایی به دست آورده و به گفته پرفسور «بلر» در کتاب خود درباره خانواده ترامپ، اجدادش هم ثروت‌های خود را از خانه‌های فساد به دست آورده بودند، دیگر از چنین امپراطوری چه انتظاری دارید؟
چنین رئیس جمهوری را شخص نتانیاهو یعنی سیاست مدار فاسدی مدیریت می‌کند که در حال حاضر دست به گریبان موضوع فساد است.
با جهانی خطرناک رو به رو هستیم، در چنین جهانی فروپاشی طر‌ح‌های امپراطوری آمریکایی- صهیونیستی قطعی و صد در صد است. این امپراطوری همچون پرنده‌ای سر بریده، تلاشی مذبوحانه می‌کند و در نهایت هم راه به جایی نخواهد برد.


یک شنبه 5 فروردین 1397 - 11:15:34