عفو بين الملل بار دیگر فروش سلاح به عربستان سعودي رامحکوم کرد

جمعه 3 فروردین 1397 - 9:38:28
عفو بين الملل بار دیگر  فروش سلاح به عربستان سعودي رامحکوم کرد

تهران- الکوثر: عفو بين الملل فروش سلاح کشورهاي غربي را به عربستان و پيمانانش در جنگ يمن محکوم و اعلام کرد این اقدام باعث استهزاء معاهده جهاني فروش تسليحات مي شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عفو بين الملل روز جمعه فروش سلاح از سوی آمریکا و کشورهاي غربي را به عربستان و هم پيمانان اين کشور در جنگ يمن محکوم و اعلام کرد فروش سلاح به اين کشورها باعث استهزاء معاهده جهاني فروش تسليحات مي شود.
از زمان شروع مداخله نظامي ائتلاف عربستان در يمن در سال 2015 بيش از ده هزار نفر در جنگ داخلي اين کشور کشته شده اند. 
مدير بخش تحقيقات خاورميانه عفو بين الملل گفت «شواهد فزاينده اي وجود دارد که فروش غيرمسئولانه سلاح به ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي به وارد آمدن آسيب هاي فراوان به مردم يمن انجاميده  اما اين اتفاق به توقف فروش ميلياردها دلار سلاح از سوي آمريکا، انگليس و ديگر کشورها از جمله فرانسه، اسپانيا و ايتاليا به ائتلاف سعودي منجر نشده است. اين سلاح ها علاوه بر نابودي زندگي غيرنظاميان، سبب استهزاي معاهده جهاني فروش تسليحات شده است.»

درهمین ارتباط بخوانید: آمریکا با فروش تسلیحات به ارزش ۱ میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد


اين سازمان حقوق بشري گفت از سال 2015 تاکنون تعداد سي و شش مورد حمله هوايي به اصطلاح ائتلاف سعودي به يمن که ناقض قوانين بين المللي هستند را مستند کرده است. به گفته عفو بين المللي برخي از اين حملات مي توانند جنايت جنگي محسوب شوند.
تنها در اين حملات 513 غيرنظامي از جمله 157 کودک کشته و تعداد 379 نفر ديگر زخمي شده اند.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 3 فروردین 1397 - 9:38:18