عضو دفتر سیاسی حماس:روابط حماس و ایران بسیار مستحکم است

پنج شنبه 2 فروردین 1397 - 10:57:7
عضو دفتر سیاسی حماس:روابط حماس و ایران بسیار مستحکم است

تهران الکوثر: «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی با بیان اینکه روابط این جنبش با ایران بسیار مستحکم است، تأکید کرد: روابط با ایران به دوران اوج قبل از بحران سوریه بازگشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خلیل حیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در اظهاراتی به تشریح آخرین تحولات فلسطین و نوار غزه پرداخت.

حیه تاکید کرد که تداوم محاصره نوارغزه منجر به انفجار اوضاع در این باریکه خواهد شد.

وی همچنین گفت که تحقق آشتی ملی نیازمند تصمیم سیاسی محمود عباس و حمایت تمامی ارکان تشکیلات خودگردان و جنبش فتح است اما اکنون آشتی ملی به سبب مسئله واگذاری کامل اداره امور نوار غزه به دولت وفاق ملی بدون پیشرفت مانده است.

حیه تاکید کرد که بزرگترین ضربه را از بمب‌گذاری در مسیر خودروی رامی حمدالله در غزه حماس، ملت فلسطین و آشتی ملی دیده و تنها رژیم صهیونیستی و دشمنان ملت فلسطین از این حادثه سود بردند.

وی اظهار داشت که هدف از طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن نابودی مسئله فلسطین و تقسیم‌بندی مجدد منطقه طبق همپیمانی‌های جدیدی است که اسرائیل بخشی از آن خواهد بود.

حیه در مورد روابط حماس با ایران هم گفت که روابط جنبش متبوعش با تهران بسیار محکم است و به دوران اوج قبل از بحران سوریه بازگشته است.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 2 فروردین 1397 - 10:56:59