تروریست‌ها در «حرستا» سلاح را بر زمین گذاشتند

چهار شنبه 1 فروردین 1397 - 12:47:9
تروریست‌ها در «حرستا» سلاح را بر زمین گذاشتند

تهران - الکوثر: رویترز به نقل از منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه نوشت که گروه «احرار الشام» با تخلیه شهر حرستا موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه می‌گویند گروه‌های مسلح و تروریستی در غوطه شرقی با خروج از این منطقه موافقت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از این منابع نوشت که با میانجیگری روسیه توافقی بین این گروه‌ها و ارتش سوریه حاصل شده است که به موجب این توافق عناصر مسلح و تروریستی شهر حرستا را تخلیه کرده و به مناطق تحت اشغال تروریست ها در استان ادلب منتقل شوند.

رویترز این توافق را  در منطقه غوطه شرقی، آخرین پایگاه عناصر مسلح تروریست در نزدیکی شهر دمشق، پایتخت سوریه در نوع خود کم نظیر خواند.

به گفته این منابع، عناصر گروهک «احرار الشام» موافقت کرده‌اند در مقابل گذرگاه امن برای خروج از حرستا، سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و این شهر را ترک کنند.

در مقابل، برای آن دسته از عناصری که قصد ندارند حرستا را ترک کنند، پیشنهاد عفو براساس شرایط مصالحه با دولت سوریه مطرح شده است.

ارتش سوریه طی کمتر از یک ماه توانسته است نزدیک 70 درصد منطقه غوطه شرقی را که نزدیک به 200 کیلومتر مربع است، آزاد و پاکسازی کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 1 فروردین 1397 - 12:47:2

دسته بندی :