درخواست کاخ سفید از کنگره برای متوقف نکردن کمک های نظامی به عربستان

دو شنبه 28 اسفند 1396 - 10:25:13
 درخواست کاخ سفید از کنگره برای متوقف نکردن کمک های نظامی به عربستان

تهران- الکوثر: نیویورک تایمز نوشت: پیش از سفر ولیعهد عربستان به آمریکا، کاخ سفید از کنگره می خواهد کمک های نظامی به بمباران های مرگبار یمن را که به رهبری عربستان انجام می شود، قطع نکند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم اریک اشمیت و توماس گیبونز افزود: همزمان با سفر محمد بن سلمان به واشنگتن، دولت دونالد ترامپ به شدت در تلاش است مانع از آن شود که طرح دو حزبی کنگره برای متوقف کردن حمایت های نظامی آمریکا از بمباران های مرگبار یمن که تحت رهبری عربستان سعودی انجام می شود، به ثمر برسد.
با وجود آن که وزارت امور خارجه آمریکا در حال بررسی ارسال بیش از یک میلیارد دلار سلاح جدید برای عربستان سعودی است، نمایندگان کنگره در تلاشند طرحی را به تصویب برسانند که به گفته آنها مانع از آن می شود که واشنگتن در این نبرد به سعودی ها چک سفید امضا بدهد.
به گزارش سازمان ملل، تاکنون 10 هزار غیرنظامی در جنگ یمن کشته و 40 هزار نفر مجروح شده اند.
مقامات ارشد پنتاگون و وزارت امور خارجه هفته گذشته به کنگره رفتند تا در جلسه ای پشت درهای بسته به سناتورها هشدار دهند که تصویب این طرح احتمالا آسیب های جدی به روابط آمریکا با عربستان سعودی وارد خواهد کرد.
قرار است ولیعهد عربستان روز سه شنبه با رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور دیدار کند و رای گیری درباره این طرح اواخر این هفته انجام خواهد شد.
از سال 2015 [1394] آمریکا به طرق مختلف به حملات هوایی تحت رهبری عربستان سعودی به یمن کمک می کند.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در نامه ای به سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا نوشت: ایجاد محدودیت های جدید برای حمایت نظامی محدود آمریکا می تواند به افزایش تلفات غیرنظامیان، آسیب رساندن به همکاری آمریکا با شرکایش در زمینه مبارزه با تروریسم و کاهش نفوذ آمریکا در بین سعودی ها منجر شود.
سناتور مایک لی، از حامیان تصویب این طرح هفته گذشته در صحن سنا گفت: دولت آمریکا ادعا می کند تا زمانی که نیروهای زمینی آمریکا هدف حمله دشمن قرار نگیرند، در درگیری ها مداخله نمی کند. اما این اغراق آمیز است که فکر کنیم ارتش آمریکا در درگیری های یمن مداخله ای ندارد.
سناتور الیزابت وارن نیز گفت براساس این طرح عملیات ضد تروریستی تحت حمایت آمریکا برای نابود کردن القاعده در دیگر مناطق یمن ادامه می یابد، اما باید اطمینان حاصل شود که آمریکا برای بمباران یمن و تشدید بحران انسانی در این کشور به عربستان سعودی چک سفید امضا نمی دهد.
در جلسه استماع هفته گذشته کمیته نیروهای مسلح سنا برخی از سناتورها پنتاگون را به دست داشتن در بمباران ها متهم کردند.
سناتور مازی کی هیرونو تاکید کرد آمریکا به عربستان سعودی اجازه می دهد به این حملات ادامه دهد. "ما به آنها کمک می کنیم."


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 اسفند 1396 - 10:23:40