پنج نکته درباره مایک پمپئو!

سه شنبه 22 اسفند 1396 - 22:55:34
پنج نکته درباره مایک پمپئو!

تهران- الکوثر: ضدیت با توافقنامه هسته‌ای یکی از ویژگی‌های مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) است که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اداره وزارت امور خارجه آمریکا پس از برکناری رکس تیلرسون در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پنج نکته درباره مایک پمپئو قابل توجه است:

1-پمپئو که در حال حاضر پنجاه و چهار ساله است گزارش های مختلفی در موضوعات امنیتی در اختیار دونالد ترامپ قرار می دهد و یکی از تندروترین صداها در حلقه داخلی مشاوران ترامپ در رابطه با موضوع کره شمالی است.

2-پمپئو تلاش کرده است میزان تاثیرگذاری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را کم رنگ جلوه دهد. ولی اعلام کرد مسکو دهه ها است که به دنبال تاثیر گذاری بر انتخابات آمریکا بوده است. وی در ماه فوریه، از نشست هایی که در مقر اصلی سیا با روسای نهادهای اطلاعاتی روسیه داشت دفاع کرد.

3-پمپئو درست مانند ترامپ از منتقدان اصلی ایران است و خواستار پاره کردن توافق هسته ای سال 2015 قدرت های جهانی با تهران شد. وی در ماه اکتبر گفت «ایران تلاش بی رحمانه ای برای تبدیل شدن به یک قدرت هژمونیک در منطقه در پیش گرفته است».

4-پمپئو از گردآوری اطلاعات تماس های آمریکایی ها به وسیله دولت به شدت حمایت کرد. وی سال 2016 در مصاحبه ای خواستار از سر گیری گردآوری گسترده اطلاعات تماس های داخلی شهروندان آمریکایی و ترکیب آن با داده های مالی و سبک زندگی شهروندان آمریکایی و ایجاد یک پایگاه ابرداده قابل جستجو از آنها شد.

5-پمپئو پیش از به دست گرفتن سکان رهبری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ماه ژانویه، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کانزاس بود. وی افسر بازنشسته ارتش و فارغ التحصیل آکادمی ارتش آمریکا در وست پوینت نیویورک و همچنین فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 اسفند 1396 - 22:55:23