آفتابی شدن مجدد پدرخوانده تروریسم جهانی

دو شنبه 21 اسفند 1396 - 10:40:29
آفتابی شدن مجدد پدرخوانده تروریسم جهانی

تهران- الکوثر: بندر بن سلطان پدرخوانده تروریسم جهانی که مدتهاست کمتر در انظار عمومی دیده می شود بار دیگر به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به صحنه بازگشته و هدایت فعالیت های تروریستی را برعهده گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بندر بن سلطان که سالها سفیر عربستان سعودی در آمریکا بود و بعد از آن نیز مدتی رئیس دستگاه اطلاعات عربستان بود نقش زیادی در ایجاد کردن و پشتیبانی از گروه های تروریستی در منطقه داشت و به همین علت پدرخوانده تروریسم نامیده می شود. وی یکی از مظنونان حملات تروریستی 11 سپتامبر به آمریکا است که بازماندگان قربانیان این حملات او را تحت پیگرد قضایی قرار دادند و حتی حکمی اولیه درباره مجرم بودن او در این پرونده تشکیل شد ولی ناگهان این پرونده مسکوت گذاشته شد و سر و صداها در این باره فروکش کرد که نشان می داد معامله ای در پشت پرده صورت گرفته است تا این مهره حفظ و در زمان مناسب از آن استفاده شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی ایران الیوم، گفته می شود شکست گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در منطقه، به ویژه در سوریه و عراق و کمرنگ شدن نقش و نفوذ آمریکا و عربستان در خاورمیانه و موفقیت های محور مقاومت موجب شده است آمریکا و عربستان بار دیگر این مهره را که دارای سوابق دیرینه در تشکیل و حمایت از گروه های تروریستی است از کیسه خارج کنند تا با کمک او راهی برای مقابله با پیروزی های گسترده محور مقاومت در سوریه و عراق بیابند.

بندر بن سلطان روابطی نزدیک و دیرینه با رژیم صهیونیستی و انگلیس دارد و بازگشت او به صحنه سیاست در عربستان مورد استقبال این دو قرار خواهد گرفت. اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهد پس از بازگشت بن سلطان به صحنه، بلافاصله یک اتاق عملیات مشترک بین عربستان و رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس برای حمایت از جریان ها و سازمان های تروریستی و تقویت آنها و تلاش برای اعزام کردن این گروه ها به داخل ایران به منظور ضربه زدن به امنیت آن تشکیل شد تا به ین ترتیب توجه ایران از مسائل منطقه ای منحرف شود.

ایران الیوم افزود: نخستین بازخورد بازگشت بندر بن سلطان به صحنه، یورش عصر جمعه به سفارت ایران در لندن در مقابل چشم نیروهای پلیس انگلیس بود بدون آن که این نیروها برای مقابله با مهاجمان اقدامی انجام دهند. مهاجمان با ورود به بالکن سفارت ایران، شیشه ها را شکستند و به این ساختمان خسارت های مادی وارد کردند.

در همین راستا بعید نیست دستگاه های اطلاعاتی غربی و عربی و صهیونیستی در حال برنامه ریزی برای اجرای حملات تروریستی در ایران و کشورهای عربی همسو با ایران به ویژه سوریه، عراق، و لبنان باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 اسفند 1396 - 10:40:13