کودکان، سیبل جنایات عربستان در یمن

دو شنبه 21 اسفند 1396 - 9:43:16
کودکان، سیبل جنایات عربستان در یمن

یمن نزدیک به سه سال است که آماج حملات بی وقفه عربستان قرار گرفته و ادامه این حملات این کشور را با فاجعه ای انسانی مواجه کرده است .

تهران- الکوثر: 

به گفته دبیرکل سازمان ملل هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بدلیل وبا و سوء تغذیه ناشی از محاصره یمن جان می دهد. 

"پیتر مائورر" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ  روز یکشنبه در تهران   از وضعیت  وخیم  مردم یمن ابراز نگرانی شدید کرد .

یکی از موضوعات مهمی که در دیدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با وزیر امور خارجه ایران مورد تاکید قرار گرفت ؛ لزوم آتش بس فوری در یمن و ارسال کمک های دارویی و غذایی به مردم  جنگزده  و تحت محاصره بود.

"محمد جواد ظریف "  در این دیدار  تصریح کرد ؛جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را به منظور کاهش آلام و مصائب مردم جنگ زده کشورهای سوریه و یمن و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم این دو کشور به عمل خواهد آورد.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  کرده است .اما  عربستان به چه کسانی خدمت  می کند و چه  کسانی از این شرارت ها و جنگ افرزی ها  نفع می برند ؟

 روزنامه انگلیسی  گاردین   هفته گذشته در آستانه  سفر  محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به  لندن نوشت : انگلیس چشم خود را بر جنایات سعودی‌ها بسته و به نقض حقوق بشر و کنواسیون ژنو اهمیت نمی‌دهد چراکه روابط شرم‌آور تجاری با ریاض را در اولویت گذاشته است.

گاردین  در یادداشت یکی از نویسندگانش یادآور شد ؛"محمد بن سلمان همان کسی است که کنوانسیون ژنو را نقض کرده و زیرساخت‌های کشاورزی در یمن را در همان ابتدا از بین برد و بعد از آن کارخانه‌های تولید مواد غذایی و لبنی و مزارع را بمباران کرد و در حملات هوایی علیه غیرنظامیان تا کنون شهروندان زیادی را کشته و زخمی کرده که این افراد شامل کودکان نیز می‌شود."

واقعیت  این است که درجنگ عربستان علیه  یمن منافع کثیف امریکا ؛ انگلیس  و اسراییل  از جمله  منافع   حاصل از فروش سلاح و تجارت با  عربستان مطرح است  .

در سفر اخیر بن سلمان به لندن  100 میلیارد دلار توافق میان دو کشور به امضا رسید.

در سفر سال گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض نیز قراردادی تسلیحاتی به ارزش  110 میلیارد  دلار امضا شد.

 پایگاه خبری «النجم الثاقب»،  در گزارشی می نویسد  :

 "..گسترش شیوع وبا و مننژیت در یمن حربه آمریکا و مزدورانش است که در عملیات نظامی علیه ملت بی پناه یمن به بن بست رسیدند."

اما  آنچه تاسف دارد این واقعیت تلخ است که «ماتئو مورجا» کارشناس مسائل سیاسی ، بدان اشاره کرده و می گوید  :"عربستان درحال جنایت علیه کودکان یمنی است و مدارس و بیمارستان ها را دراین کشور بمباران می کند وسازمان ملل متحد نیز اقدام سازنده ای انجام نمی دهد زیرا آنها در خدمت آمریکا هستند."

فاجعه انسانی در یمن به دلیل ادامه محاصره این کشور از سوی رژیم سعودی در حال تشدید شدن است و اگر اقدام  قاطعانه‌ ای برای توقف این حملات و کمک رسانی به یمن  انجام  نشود  ؛ باید منتظر  فاجعه بزرگتری  باشیم  .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


دو شنبه 21 اسفند 1396 - 9:43:1

دسته بندی :