فیصل المقداد فاش کرد: سناريوی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در غوطه شرقی

شنبه 19 اسفند 1396 - 20:24:36
فیصل المقداد فاش کرد: سناريوی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در غوطه شرقی

دمشق- الکوثر: فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت عناصر تروریستی مسلح در منطقه غوطه شرقی با حمایت طرف‌های خارجی برای ارتکاب حمله شیمیایی جدید و متهم کردن دولت سوریه به ارتکاب آن برنامه ریزی می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فیصل المقداد خاطرنشان کرد مقامات این کشور اطلاعاتی در اختیار دارند که عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق در صدد انجام دادن حمله شیمیایی جدیدی هستند و تروریست های «تحریر الشام» بر اساس اطلاعاتی که در دست است قصد دارند چندین زن را قربانی این توطئه جنایتکارانه و شوم خود کنند.

فیصل المقداد همچنین فاش کرد متخصصان تسلیحات شیمیایی سوریه توانسته اند در مناطق سابقا تحت کنترل گروه های مسلح، 24 تن مواد سمی قابل استفاده در ساخت تسلیحات شیمیایی کشف کنند.

المقداد افزود: کشورهای غربی تنها به دنبال اثبات این ادعا هستند که دولت سوریه عامل حملات شیمیایی بوده است اما ما مقادیر قابل توجهی مواد سمی قابل استفاده در تولید تسلیحات شیمیایی را در مناطقی که قبلا تحت کنترل تروریست ها بود پیدا کرده ایم و بارها هم این موضوع را اعلام کردیم. اما غرب تنها می خواهد به ادعاهای تروریست ها توجه کند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره حمله شیمیایی سال گذشته در خان شیخون نیز گفت طرف‌های بین المللی با درخواست دولت سوریه برای تحقیق جدی درباره این حمله شیمیایی مخالفت کردند.

المقداد به خبرنگاران در دمشق گفت: «ما از طرف های بین المللی درخواست کردیم برای تحقیق درباره حمله شیمیایی در خان شیخون به سوریه سفر کنند ولی آنها این درخواست را به بهانه مخاطره آمیز بودن اوضاع در سوریه رد کردند این در زمانی است که دولت سوریه ورود امن آنان تا آخرین مرکز ایست و بازرسی که در کنترل ارتش بود متعهد شده بود».

المقداد افزود: «ما به طرف های بین المللی گفتیم با قطر، آمریکا، انگلیس، عربستان و فرانسه تماس برقرار کنند تا ورود امن و بدون دغدغه آنان را به مناطق تحت سیطره مزدورانشان در خان شیخون تضمین کنند ولی آنها این درخواست را نیز رد کردند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید

 


شنبه 19 اسفند 1396 - 20:23:58