فالح الفیاض: بسیج مردمی، بازوی مقابله با چالش هاست

شنبه 19 اسفند 1396 - 13:29:12
فالح الفیاض: بسیج مردمی، بازوی مقابله با چالش هاست

بغداد- الکوثر: فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق و رئیس ستاد بسیج مردمی این کشور، بسیج مردمی را بازوی دولت عراق برای مقابله با چالش ها توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الفیاض در گفتگو با تلویزیون دولتی «العراقیه» گفت: بسیج مردمی، بازوی دولت عراق برای مقابله با چالش هایی است که کشور با آنها درگیر است. وی تاکید کرد، بسیج مردمی متعلق به همه عراقی هاست و همه جار و جنجالی که درباره بسیج مردمی در نبرد آزادسازی موصل به راه افتاد، سخنانی صرفا بیهوده بود.

الفیاض با اشاره به تلاش هایی که نیروهای بسیج مردمی در بخش غیرنظامی و خدمات رسانی و امدادرسانی در برخی مناطق انجام می دهند افزود: امکاناتی که بسیج مردمی در اختیار دارد ثروت بزرگی برای کشور است.

بسیج مردمی با فتوای مرجعیت دینی عراق برای مقابله با تروریست های داعش تشکیل شد که اواسط سال 2014 بخش زیادی از خاک عراق را اشغال کرد و تا نزدیک بغداد پیش رفت. هم اکنون نیروهای بسیج مردمی عمدتا در نوار مرزی عراق و سوریه مستقر هستند و بارها هدف حملات بقایای داعش از داخل سوریه قرار گرفته اند.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنج شنبه گذشته با صدور فرمانی نیروهای بسیج مردمی را از نظر میزان دریافت حقوق و مزایا هم سطح نیروهای ارتش عراق قرار داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 13:28:57

پربازدیدها