ایران در سالی گذشت(3)/بحران های ساختگی از طریق ایجاد تفرقه و اختلافات داخلی

یک شنبه 5 فروردین 1397 - 10:45:59

یکی ازاهداف کلیدی امریکا در منطقه بحران سازی و در گیر کردن ملت های منطقه در بحران های ساختگی از طریق ایجاد تفرقه و اختلافات داخلی است که یک روز در قالب قوم گرایی ظاهر می شود و در مقطعی دیگر با ایجاد جریان های فتنه و براندازی از درون دنبال می شود.

تهران- الکوثر:  

رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان  مکرر به تلاش بی‌وقفه آمریکا برای تفرقه افکنی و توطئه گری در منطقه  اشاره  کرده اند.

 بیانات رهبرمعظم انقلاب در واقع کالبد شکافی اهداف امریکا در سطح منطقه ای و بین المللی است که علت اصلی بسیاری از مشکلات و معضلات ملت های منطقه و جهان را آشکار می سازد.

 نگاهی به رفتار‌ها، موضع گیری‌ها و رویکرد سیاست خارجی آمریکا در طی سال‌ها و دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که هدف  اصلی سیاستمداران آمریکا راه یافتن و نفوذ در بطن انقلاب و ورود به حریم امنیتی جمهوری اسلامی بوده است . اقدامات و سیاست های  امریکا در سال 96 نیز یکی از مصادیق بارز و برجسته  از هدف امریکا در این راستا  به شمار می‌رود.

«نفوذ» و «رخنه» در واقع دو کلید واژه‌ای هستند که  بار‌ها از زبان مقام معظم رهبری در خصوص تبیین سیاست های امریکا نسبت به ایران و منطقه شنیده شده است.

در این زمینه  بیانات رهبر انقلاب حاوی نکاتی کلیدی است  که ضرورت حفظ هوشیاری در طرح و نقشه های بلند مدت امریکا در منطقه را یاد آور می شود.

نکته نخست؛ بیان این واقعیت است که آمریکائی ها، برخلاف ادعاهای ظاهری، به هیچ وجه به دنبال ریشه کن کردن تروریسم در منطقه نیستند.

آمریکا با حمایت از داعش و تروریست های تکفیری و همدستی با حکومت های ظالم و دیکتاتور همچون آل سعود و حمایت از جنایتکاران صهیونیست و جنایتکارانی که هر روز در یمن مردم را به خاک و خون می کشند، ماهیت پلید و فاسد خود را نشان داده است.

نکته دوم؛ بیان این واقعیت است که آمریکا همواره با اقتدار کشورهای اسلامی و بویژه نظام جمهوری اسلامی بعنوان الگویی رهایی بخش از نظام سلطه، مخالف بوده است.

اما نکته سوم؛ تاکید بر امنیت توام با پیشرفت است که نه فقط برای نظام جمهوری اسلامی بلکه برای همه ملت های منطقه اهمیتی راهبردی دارد.


 حضرت آیت الله خامنه‌ای در فرازی از بیاناتشان در یکی از  جلسات  درس خارج فقه با اشاره به امضای داعش بر ترور صدها نفر از مردم در حوادث ماههای اخیر افغانستان، گفتند : همان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست در آن مناطق به‌دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است.(تصویر شماره یک)

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: برای تروریست‌های مورد حمایت امریکا شیعه و سنی فرق نمی‌کند و مردم غیرنظامی اعم از شیعه و سنی هدف آنها هستند.

ایشان، مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود را سیاست درجه اول امریکایی‌ها دانستند و افزودند : امریکا به‌دنبال آن است که این منطقه روی خوش نبیند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبیث استکبار یعنی صهیونیسم نیفتند.(تصویر شماره دو)

امریکایی‌ها در واقع خود عامل اصلی ناامنی در منطقه  هستند و منزعات و بحران ها و جنگ هایی که در چند دهه اخیر بربخشی از غرب آسیا تحمیل گردید ، مستقیم یا غیرمستقیم بوسیله عوامل امریکا طراحی شد و اکنون نیز امریکایی ها به‌دنبال آن هستند که با ایجاد ناامنی، حضور خود را در بلند مدت  توجیه کنند  و اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان را پیش ببرند.

«نوام چامسکی» نظریه پرداز مشهور امریکایی در نقد  اظهارات مقام های آمریکا می گوید: (فایل صوتی 1)

“امریکا ایران را بزرگترین تهدید برای صلح می داند، در حالیکه جهان براین باور است که آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است…”

امریکا مسبب بسیاری از جنگ ها و مناقشات بین المللی و عامل براندازی حکومت ها از طریق کودتا نظیر کودتای 28 مرداد (اوت 1953) علیه دولت قانونی ایران است.

بی تردید آنگونه که رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کردند، هزینه های فراوان و طرحهای پیچیده آمریکا برای ایجاد اختلاف سیاسی، مذهبی، قومی و زبانی در ایران، بی فایده و شکست خورده است و قطعا رشد و پیشرفت ایران در دوره رئیس جمهوری فعلی امریکا هم ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای اسلامی در  جای دیگری  در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل ها و تبلیغات پوچ چهل ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته.(تصویر شماره سه)

و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامی نیست زیرا آنها جنگ نظامی نمی کنند و غلط هم می کنند اگر بخواهند جنگ نظامی کنند.

ایشان جنگ نرم دشمن را خطرناک‌تر از جنگ نظامی خواندند و در بیان علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی افزودند: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنیا را تغییر و نشان داده است که یک ملت می تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر، نه زور بگوید و نه زیر بار هیچ زورگویی برود.

ایشان رژیم ایالات متحده امریکا را از فاسدترین و ظالم ترین حکومت های دنیا برشمردند و افزودند: حمایت این رژیم از داعش و تروریست های تکفیری، همدستی با حکومت های ظالم و دیکتاتور همچون آل سعود و حمایت از جنایتکاران صهیونیست و جنایتکارانی که هر روز در یمن مردم را به خاک و خون می کشند، نمونه هایی است که ماهیت پلید و فاسد رژیم امریکا را نشان می دهد.

ایشان افزودند: البته بعضی مقامات امریکایی با نرمش های ظاهری و پوشاندن دست چدنی خود با دستکش مخملی، توانستند در برهه ای سر بعضی از ما را گرم کنند اما زود رسوا شدند و امروز حقیقت نیات پلید امریکا در قبال اسلام و جمهوری اسلامی کاملاً آشکار شده است.

با  این حال ، امریکا  تلاش می کند از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند .تأکید و هشدار چند باره رهبر انقلاب نسبت به هوشیاری و آگاهی کامل در برابر نفوذ دشمن و در راس آن آمریکا از این منظر مهم است که دشمن با به کارگیری از سلاح مذاکره و بهانه هسته‌ای، به دنبال ورود و نفوذ در بطن انقلاب و نظام است تا از این طریق وابستگی داخلی ایران را دو چندان کند و پس از آن به هدف نهایی خود یعنی براندازی و شکست دست یابد.

شکی نیست که آنچه در بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 96در خصوص ماهیت واقعی امریکا بیان گردید را می بایست بعنوان هشداری جدی در مقابل اهداف شرارت آمیز امریکا در منطقه تلقی کرد.تاکیدات و هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در راستای نفوذ و رخنه دشمن ضرورت حساسیت مسئولین و نخبگان را بر این امر بیشتر نشان می‌دهد.هشدار‌ها و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب  سالی که گذشت نیزحاکی از بینشی عمیق است ؛ چراکه دشمن همواره به دنبال راهی برای رخنه و نفوذ و تحمیل خواسته‌های خود در ایران است .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


شنبه 19 اسفند 1396 - 11:18:18

دسته بندی :