دولت میانمار خواستار اثبات نسل کشی در این کشور شد!

جمعه 18 اسفند 1396 - 14:41:9
دولت میانمار خواستار اثبات نسل کشی در این کشور شد!

تهران- الکوثر: کشتار مسلمانان روهینگیا که از 6 سال پیش آغاز و از شهریور امسال وارد مرحله ای تازه شده، 'نسل کشی' و 'پاکسازی نژادی' این اقلیت را در بسیاری از محافل بین المللی مطرح کرده، اما دولت میانمار اکنون خواستار ارائه 'مستندات روشن' به منظور اثبات این امر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  'توآنگ تون' مشاور امنیت ملی میانمار در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است که این کشور خواستار ارائه 'مستندات آشکار' به منظور اثبات اتهامات 'پاکسازی نژادی' و 'نسل کشی' روهینگیایی هایی است که علیه این کشور مطرح شده است. 
وی با این عنوان که اکثریت گسترده ای از مسلمانان استان راخین همچنان در این محل مانده اند، بیان کرد در صورتی که نسل کشی رخ داده باشد، آنها نیز باید از این استان بیرون رفته باشند. 
بر اساس این گزارش، 700 هزار نفر روهینگیایی که از ماه اوت سال گذشته (شهریور96) و پس از افزایش حملات نیروهای امنیتی و بوداییان افراط گرا مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به بنگلادش پناده بردند،درواقع به 200 هزار نفری پیوستند که پیش از این برای نجات جان خود از استان راخین گریخته بودند. 
علاوه بر کسانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، دستکم هزار نفر نیز از ماه اوت سال گذشته تاکنون بر اثر حملات انجام شده جان خود را از دست داده اند. 
مقامات ارشد میانمار در حالی خواستار رفع اتهام 'نسل کشی' و 'پاکسازی نژادی' از خود هستند که گزارش های مختلف نشان می دهد که گورهای دسته جمعی، کشتار و تجاوز به مسلمانان روهینگیایی و تلاش برای از بین بردن هر گونه اثری که اثبات حضور این نژاد در استان راخین باشد، هدفی جز نسل کشی این اقلیت نژادی ندارد. 
برغم اتهامات وارده به سیاست های دولت میانمار، مشاور امنیت ملی این کشور بیان کرده اتهامات 'نسل کشی' و 'پاکسازی نژادی' موارد جدی هستند که نمی توان به سادگی از آنها عبور کرد. 
وی با این عنوان که چنین اتهاماتی سیاست دولت میانمار نبوده اند خواستار ارائه مستنداتی شد که بتوان اثبات کننده این قبیل اتهامات باشد. 
بر اساس این گزارش، میانمار به بازرسان سازمان ملل متحد اجازه نداده است که برای انجام تحقیقات مستقل پیرامون آنچه که 'نسل کشی' و 'پاکسازی نژادی' روهینگیا خوانده می شود، وارد این کشور شوند. اما با این وجود، یک کمیته حقیقت یاب این سازمان، قرار است روز دوشنبه هفته پیش رو تازه ترین گزارش خود را که بر اساس مصاحبه با قربانیان و بازماندگان این خشونت ها در بنگلادش و سایر کشورها انجام داده، منتشر سازد.
دولت میانمار با اعمال محدودیت های گوناگون علیه مسلمانان روهینیگایی، از گذشته تاکنون روند عادی زندگی آنها را با مشکلات متعددی روبرو کرده و با عدم پذیرش حقوق شهروندی، آنها را مهاجران غیرقانونی می داند که بنگلادش به این کشور سفر کرده اند. 
این نوع سیاست دولت میانمار در حالی اعمال می شود، که اسناد تاریخی نشان دهنده حضور طولانی مدت روهینگیایی ها در استان راخین، واقع در غرب میانمار است و در گذشته نیز اقلیت های نژادی ،برخی مناصب مهم کشوری را در اختیار داشته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 18 اسفند 1396 - 14:41:0