دولت آمریکا با فروش تجهیزات نظامی به قطر موافقت کرد

جمعه 18 اسفند 1396 - 12:30:10
دولت آمریکا با فروش تجهیزات نظامی به قطر موافقت کرد

تهران- الکوثر: دولت آمریکا دیروز با فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار به قطر موافقت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قطر تصمیم دارد با این تجهیزات فن‌آوری مرکز عملیات نیروی هوایی خود را مدرن کرده و بر کارآمدی و ظرفیت عملکرد این مرکز بیافزاید.

در بیانیه دولت آمریکا در رابطه با فروش این تجهیزات به قطر از جمله آمده است که آمریکا با این اقدام بر آن است تا با بهبود امنیت یک کشور دوست، به سیاست‌های خارجی و امنیت ملی آمریکا کمک کند.

دولت قطر نیز در بیانیه‌ای رسمی گفته است که این کشور کماکان نیرویی مهم در ایجاد ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس به حساب می‌آید.

تنها سه دقیقه پس از تصویب فروش تجهیزات یادشده به قطر، دولت آمریکا سفارش فروش موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی را نیز به مبلغ  ۲۷۰ میلیون دلار تصویب کرد.

در توضیح منتشر شده پیرامون تصویب فروش این موشک‌ها به امارات از همان کلماتی استفاده شده که در توضیح فروش تجهیزات نظامی به قطر استفاده شده است.

آمریکا در توضیح راجع به فروش موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی، این کشور را "کشوری دوست" معرفی کرده و آن را "نیرویی مهم در ایجاد ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه" دانسته است.

عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین مدعی هستند که قطر از نیروهای تروریستی پشتیبانی کرده و از سوی دیگر، با رقیب عربستان در منطقه، یعنی جمهوری اسلامی ایران، مناسبات حسنه‌ای دارد. همین موضوع باعث تیره شدن روابط این چهار کشور با قطر و همچنین  تحریم اقتصادی این امیرنشین شد.


 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 18 اسفند 1396 - 12:30:3