دعوای نمایندگان مجلس ترکیه بر سر عملیات عفرین

پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 14:26:44
دعوای نمایندگان مجلس ترکیه بر سر عملیات عفرین

تهران- الکوثر: دعوای سه نماینده مجلس ترکیه بر سر عملیات ارتش این کشور در عفرین سوریه کار آنها را به اورژانس مجلس کشاند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی بروز درگیری فیزیکی میان نمایندگان مجلس ترکیه بر سر عملیات ارتش این کشور در عفرین سوریه دو نماینده از حزب دمکراتیک خلق ها (منسوب به اکراد) و یک نماینده از حزب حاکم عدالت وتوسعه مجروح و برای معالجه راهی بخش اورژانس پارلمان شدند .
درگیری میان نمایندگان مجلس ترکیه عصر دیروز چهارشنبه از آنجا آغاز شد که محمود طغرل نماینده حزب دمکراتیک خلقها طی سخنرانی در صحن علنی مجلس گفت : در عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده اند و آنکارا با سیاستگذاری مردن یا کشتن منطقه را به سوی بن بست هرج و مرج سوق می دهد .
اظهارات طغرل با واکنش شدید نمایندگان حزب حاکم عدالت وتوسعه روبرو شد و کار به درگیری فیزیکی انجامید .
عملیات ارتش ترکیه درعفرین سوریه تحت عنوان شاخه زیتون از شامگاه 20 ژانویه آغاز شده و بنا به اعلام ستاد ارتش ترکیه تا کنون 3055 تن از اعضای گروههای تروریستی کشته شده اند .
مقامات ترکیه اعلام می کنند این عملیات بمنظور حق مشروع دفاع از خود و بر اساس قطعنامه های مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل و ماده 51 منشور سازمان ملل صورت گرفته و تا پاکسازی کامل مرزهای جنوبی اش از وجود عناصر گروههای تروریستی و تشکیل منطقه امنی به عمق سی کیلومتر ادامه خواهد یافت .


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 14:26:2