نامه سرگشاده مسلمانان شهر  آکتوب قزاقستان به نورسلطان نظربایف

پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 10:48:50
نامه سرگشاده مسلمانان شهر  آکتوب قزاقستان به نورسلطان نظربایف

تهران- الکوثر: مسلمانان شهر  آکتوب قزاقستان در اعتراض به وضعیت وماهیت غربی مدارس ودردفاع از حجاب دانش آموزان به نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان نامه نوشتند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به تازگی مؤسسات آموزشی قزاقستان در خصوص نحوه پوشش مدارس استاندارد سختگیرانه ای را اعمال و از حجاب دانش آموزان دختر ممانعت می کنند.

به عنوان مثال، استفاده از هرگونه  لباس اسلامی به طور قطعی ممنوع  شده و این درحالیست که والدین دانش آموزان خواستار این هستند که دختران آنها با  روسری  به مدرسه بروند.

اداره آموزش و پرورش شهر  آکتوب تنها در آغاز سال  تحصیلی 2018 حداقل 17 نفر از والدین  را جریمه کرده است چرا که  دختران آنها با حجاب به مدرسه آمده بودند.

 مسلمانان شهر آکتوب به منظور دستیابی به هدف خود، نامه ای به رییس جمهور کشور نوشتند و نظر شخصی نورسلطان نظربایف  را برای پایان دادن به این سوال دشوار جویا شدند .

در بخشی از نامه آمده است:آیا روسری باعث آسیب های اخلاقی، روانی.. می شود ؟؟ البته ما همگی  موافق مبارزه با افراط گرایی در همه سطوح  هستیم و به گفته خود نظربایف  مبارزه با افراط گرایی نباید به مبارزه با دین تبدیل شود".

دراین نامه تصریح شده است : این اتفاق درکشوری می فتند که بیش از 70 درصد جمعیت آن مسلمان هستند و  بیش از یک هزار سال است  اجداد ما - پدران و پدربزرگها - دین اسلام را به رسمیت می شناسند، ریشه های مردم قزاق با این مذهب، با میراث معنوی و فرهنگی آن، به طور جدایی ناپذیر مرتبط است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


پنج شنبه 17 اسفند 1396 - 10:48:43

دسته بندی :