طرح جدید دوشیدن بیش تر ولیعهد عربستان در لندن

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 15:43:18
طرح جدید دوشیدن بیش تر ولیعهد عربستان در لندن

تهران- الکوثر: محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم عربستان سعودی، امروز برای دوشیده شدنی معادل 100 میلیارد دلار، وارد لندن شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه گاردین نوشت در حالی که تظاهرات گسترده مخالفان رژیم عربستان سعودی، از امروز علیه سفر ولیعهد آل سعود به انگلیس آغاز می شود، مقامات دولت انگلیس امیدوارند قراردادهای ده ساله ای به مبلغ 72 میلیارد پوند با رژیم عربستان منعقد کنند و در رقابتی آشکار با امریکا و فرانسه، دوشیدن گاو سعودی را شتاب دهند.

دونالد ترامپ، در دوران نامزدی ریاست جمهوری آمریکا، آشکاراعربستان را مورد انتقاد قرار داده و با کم اهمیت جلوه دادن جایگاه عربستان در سیاست خارجی آمریکا گفته بود: آل سعود برای ما همچون گاوی شیرده اند که هروقت دیگر نتواند به ما دلار و طلا بدهند، دستور ذبح آن را صادر می کنیم و یا از دیگران می خواهیم این کار را بکنند یا به آن ها در این کار کمک می کنیم و این واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا، به ویژه خود آل سعود از آن آگاهند.
به نوشته گاردین، ولیعهد انگلیس که به معمار جنگ یمن مشهور شده، قرار است وی با ملکه انگلیس نهار بخورد، با ولیعهد انگلیس شام بخورد، یک روز را در میهمانی نخست وزیر در اقامتگاهش در منطقه چکرز (Chequers) در خارج از لندن بگذراند و در نشست شورای امنیت ملی انگلیس شرکت کند. این نخستین سفر خارجی ولیعهد عربستان است که به قاهره، لندن و واشنگتن صورت می گیرد.
مخالفان این سفر در انگلیس، از هفته های پیش با نصب اعلامیه ها در نقاط گوناگون لندن ضد رژیم آل سعود و جنایت این رژیم در کشورهای خاورمیانه، نصب اعلامیه های ضد عربستان سعودی بر روی اتوبوس ها وانت های در حال حرکت و فراخوان تظاهرات گسترده در برابر محل های بازدید محمد بن سلمان، به آگاه سازی افکار عمومی مشغولند. عصر امروز نیز همزمان با حضور ولیعهد عربستان در ساختمان نخست وزیری انگلیس، تظاهرات گسترده ای علیه خاندان آل سعود برگزار می شود. فردا شب نیز کمیسیون حقوق بشر اسلامی، تصویر ولیعهد عربستان و تصاویری از جنایات رژیم آل سعود را با پروژکتور بر روی ساختمان مجلس انگلیس خواهد تاباند.
بنا بر اعلام فعالان ضد جنگ و صلح طلبان؛ انگلیس ، آمریکا و فرانسه، از فروشندگان اصلی جنگ افراز به رژیم آل سعودند و با حمایت های سیاسی این دولت ها، عربستان که یکی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر و نیز سرکوبگر آزادی خواهان جهان است، به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل رسید.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 15:39:20