سی و پنجمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب آغاز به کار کرد

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 14:2:20
سی و پنجمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب آغاز به کار کرد

تهران- الکوثر: سی و پنجمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب روز چهارشنبه در سالن کنفرانس های بین المللی الجزیره (پایتخت الجزایر) آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیران کشور 20 کشور عربی در این اجلاس 2روزه (16و17 اسفند) شرکت کرده اند، اما سوریه در این نشست حضور ندارد. 
این اجلاس با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. پس از آن ، احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر به شرکت کنندگان خوشامد گفت و در ادامه پیام عبدالعزیز بوتفلیقه قرائت شد. 
نشست مقدماتی این اجلاس روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شده بود. 
الجزایر در نشست مقدماتی این اجلاس، با اشاره به چالش هایی که کشورهای عربی این روزها با آن مواجه اند، بر ضرورت افزایش هماهنگی های امنیتی وهمکاری میان کشورهای عربی تاکید و اعلام آمادگی کرد تجربیات خود را در خصوص آشتی ملی و مبارزه با تروریسم در اختیار دیگر کشورها قرار دهد. 
«صلاح الدین دحمون» دبیر کل وزارت کشور الجزایر در مراسم افتتاحیه این نشست، مشارکت نمایندگان کشورهای عربی را نشان دهنده اهتمام ویژه آن ها قضایای مربوط به کشورهای عربی دانست و گفت، الجزایر از سال 1982میلادی که قرار شد نشست وزیران کشور جهان عرب برگزار شود، پیوسته حضور فعالی در آن داشته است . 
شرکت کنندگان قرار است در این اجلاس، در خصوص موضوعاتی مانند آگاهی بخشی امنیتی و جلوگیری از جرایم و ایمنی راه ها بحث و گفت و گو کنند، توصیه های اجلاس سال 2017 وزیران کشور عرب بررسی شود. دبیر کل شورای وزیران کشور جهان عرب نیز در خصوص فعالیت های دبیرخانه از زمان برگزاری سی و چهارمین اجلاس تاکنون گزارشی ارائه می دهد. 
این اجلاس با حضور وزیران کشور ، هیات های امنیتی عالی رتبه ، نمایندگانی از اتحادیه عرب ، اتحادیه مغرب عربی ، سازمان پلیس بین الملل (اینترپل) دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل ، طرح مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا و اتحادیه ورزشی پلیس کشورهای عربی برگزار می شود. 
سی و چهارمین اجلاس وزیران کشور جهان عرب سال 2017میلادی در تونس برگزار شد. قرار بود اجلاس امسال در لبنان برگزار شود که به دلیل آماده نبودن این کشور، در الجزایر برگزار شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 13:58:23