برجسته ترین رفتار اخلاقی در کار چیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1396 - 18:0:11

پژوهشگر اسلامی با اشاره به ضرورت اخلاق در کار، تاکید کرد که مهمترین رفتار اخلاقی در کار امانتداری است یعنی اینکه شخص نسبت به موسسه مربوطه وفادار باشد.

بیروت - الکوثر

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید سامی خضرا» در گفتگوی اختصاصی با برنامه «مسائل و حلول» شبکه جهانی الکوثر گفت: بدون شک هر شغلی نیازمند اخلاق است. اخلاق در کار، مجموعه ای از ارزشها یا رفتارهایی است که در هر مجموعه ای از انسانها می بایست وجود داشته باشد. اولا در بین کارکنان سپس بین کارکنان و مدیران و همچنین بین کارکنان ومدیران از یک طرف وارباب رجوع از طرف دیگر باید این رفتارهای اخلاقی حاکم باشد.

این پژوهشگر افزود: در کنار هر فعالیت تجاری در مؤسسات، شرکتها، انجمنها و مدارس می بایست یک مجموعه اخلاقی متکاملی از امور عملی واخلاقی وجود داشته باشد که رفتار کارکنان بین خود و با مدیران خویش و با ارباب رجوع را سامان کنترل و سامان بدهد.

سید سامی خضرا در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص اینکه چگونه این مجموعه اخلاقی می تواند این کار را انجام دهد گفت: هر شخصی باید در درجه اول نسبت به کار خود رضایت داشته باشد و در نگهداری آن نیز بکوشد. مهمترین رفتار اخلاقی در کار امانتداری است یعنی اینکه شخص نسبت به موسسه مربوطه وفادار باشد. درغیر اینصورت این شخص دورو و ریاکار یا صرفا بدنبال منافع خویش است و یا می خواهد از این کار بعنوان نردبانی برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرد.

پژوهشگر برجسته اسلامی در پایان تاکید کرد که امانتداری در کار شامل امانتداری در حفظ اسرار کار، امانتداری در مواظبت از وقت کار، امانتداری در نگهداری از اموال صاحب کار و امانتداری در رسیدن به اهداف آن موسسه می شود و هرگونه سستی و کوتاهی در این موارد، در واقع کوتاهی و تقصیر در اخلاق کار به حساب می آید.

---------------------------

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 15 اسفند 1396 - 17:59:27