سازمان ملل: پاکسازی قومیتی روهینگیایی‌ها ادامه دارد

سه شنبه 15 اسفند 1396 - 9:22:21
سازمان ملل: پاکسازی قومیتی روهینگیایی‌ها ادامه دارد

تهران- الکوثر: یکی از مقام‌های ارشد حقوق بشر سازمان ملل امروز(سه شنبه) تاکید کرد که پاکسازی قومیتی مسلمانان روهینگیایی توسط دولت میانمار همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این اطلاع رسانی از سوی اندرو گیلمور، دستایر دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از دیدار چهار روزه از کمپ‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش صورت گرفته است.

بیش از شش ماه از حملات شبه‌نظامیان روهینگیایی علیه پست‌های ارتش میانمار گذشته که باعث واکنش شدید ارتش این کشور و آوارگی قریب به 700 هزار مسلمان روهینگیایی و فرارشان به بنگلادش شده است.

این دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر ادامه داد: پاکسازی قومیتی روهینگیایی‌ها در میانمار هنوز ادامه دارد. نمی‌توانم از آنچه که در کمپ‌های آوارگان روهینگیایی در کاکس بازار بنگلادش دیدم، نتیجه‌گیری دیگر کنم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که خشونت‌های گسترده و نظام‌مند علیه روهینگیایی‌ها ادامه دارد. ماهیت این خشونت‌ها از تجاوزهای گروهی و کشتارهای بی‌رحمانه به کمپینی با خشونت کمتر شامل ایجاد ارعاب و گرسنگی اجباری تغییر کرده و به نظر می‌رسد که برای بیرون راندن مسلمانانروهینگیایی این کار انجام می‌گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

 


سه شنبه 15 اسفند 1396 - 9:22:12