جروزالم پست: درگیری ایران و اسرائیل در سوریه منتفی است

یک شنبه 13 اسفند 1396 - 9:24:40
جروزالم پست: درگیری ایران و اسرائیل در سوریه منتفی است

بیروت- الکوثر: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، درگیری ایران و اسرائیل در سوریه را در شرایط کنونی کاملا غیرمحتمل دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،، این روزنامه صهیونیستی نوشت: وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل بسیار غیرمحتمل است زیرا روسیه نیز اجازه وقوع چنین جنگی را نخواهد داد.

این روزنامه در یادداشتی در خصوص تحولات اخیر در سوریه و هشدار مقامات اسرائیلی درباره احتمال شروع جنگ تاکید کرد درگیری تمام عیار بین ایران و اسرائیل بسیار غیرمحتمل است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به حوادث چند هفته پیش در مرز سوریه از جمله ورود یک پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه و سرنگون شدن یکی از آنها با آتش پدافند هوایی سوریه آمده است: این فقط یکی از چندین رویداد بسیار خطرناک در سوریه طی روزهای اخیر است. اما خطرناک‌ترین رویداد، تقابل مستقیم ایران و اسرائیل خواهد بود.

جروزالم پست سپس با بیان اینکه وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل در خاک سوریه کاملا غیرمحتمل است، مدعی شد که ایران فعلا مشغول ایجاد خط ارتباطی از عراق تا دریای مدیترانه است.

این روزنامه در ادامه یادآور شد که روسیه هم اجازه وقوع چنین جنگی‌ را نخواهد داد، نه فقط به خاطر رابطه‌ای که با تهران و تل‌آویو دارد بلکه به خاطر این که چنین نبردی، پای آمریکا را دوباره به منطقه بازخواهد کرد.

جروزالم پست در پایان با اشاره به نگرانی کشورهای عربی از افزایش قدرت ایران در منطقه، تاکید کرد که اما مسکو خواهان حفظ اتحاد خود با تهران است و پیشنهاد عربستان سعودی برای قطع رابطه با ایران در ازای امضای قراردادهای تجاری هنگفت را رد کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 13 اسفند 1396 - 9:24:33

عکسهای بیشتر :