وضع مالیات اجباری توسط شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه

شنبه 12 اسفند 1396 - 22:2:4
وضع مالیات اجباری توسط شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه

دمشق- الکوثر: حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه برای تأمین هزینه‌ها و حمایت از عناصر خود در منطقه عفرین، مالیات اجباری برای ساکنان شمال سوریه وضع کرده‌ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حزب کردی «اتحاد دموکراتیک سوریه» در شمال سوریه مالیات جدیدی وضع کرد.

وب سایت خبری «خابور» امروز (شنبه) نوشت، شبه نظامیان وابسته به این حزب با نظارت رؤسای «کومینه‌ها» (شوراهای اداری محله‌ها) بر ساکنان و اهالی محله‌ها، روستاها و شهرهایی که تحت سیطره آن‌هاست، گشتی‌های نظامی‌ای برای اخذ مالیات راه اندازی کرده‌اند.

این شبه نظامیان به منظور حمایت از عملیات‌های نظامی خود در منطقه عفرین، اقدام به اخد مبالغ اجباری از اهالی منطقه کرده‌اند.

ترکیه از ابتدای بهمن ماه، عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را برای بیرون راندن شبه نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را امتداد گروه تروریستی «پ.ک.ک» می‌داند، شروع کرده است.

بنابر اعلام این وب سایت کردی، شبه نظامیان وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک مهلت چند ساعته برای پرداخت مالیات اجباری وضع شده به اهالی داده‌اند و تهدید کرده‌اند در صورت ممانعت از پرداخت این مالیات، بازداشت شده و به جرم مخالفت با این حزب تحت پیگرد قانون قرار خواهند گرفت.

این مالیات برای هرخانواده 1000 لیره سوریه در استان حکسه است و نیروهای امنیت آسایش در شهر «قامشلی» برای هر مغازه 5000  مالیات وضع کرده و گفته‌اند در صورت عدم پرداخت مغازه‌ها پلمپ خواهد شد.

وب سایت خابور به نقل از منبعی در حزب اتحاد دموکراتیک نوشته است، شبه نظامیان کرد طی هفته‌های گذشته نزدیک به 20 میلیون لیره سوریه جمع کرده‌اند و قرار است این مبلغ را برای پرداخت حقوق عناصر خود در منطقه عفرین به این منطقه ارسال کنند.

شبه نظامیان کرد پیشتر مالیاتی تحت عنوان «مالیات بر درآمد» بر اهالی مناطق تحت اشغال خود وضع کرده بودند. این در حالی است که به دلیل بحران 7 ساله سوریه اوضاع اقتصادی این کشور نا به سامان بوده و اغلب خانواده‌های در شمال سوریه منبع درآمدی آن چنانی نداشته و از کمک‌های خارجی استفاده می‌کنند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


شنبه 12 اسفند 1396 - 17:55:55

دسته بندی :