شورش مردمی در غوطه: سه فرد مسلح به هلاکت رسیدند

جمعه 11 اسفند 1396 - 3:1:55
شورش مردمی در غوطه: سه فرد مسلح به هلاکت رسیدند

دمشق- الکوثر: مرکز آشتی روسیه در سوریه روز پنج شنبه از شورش ساکنان غوطه شرقی علیه افراد مسلح و به هلاکت رساندن سه نفر از آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز آشتی روسیه اعلام کرد به دنبال اقدام افراد مسلح به اعدام 4 فعال غیرنظامی در منطقه غوطه شرقی، ساکنان این منطقه در اقدامی تلافی جویانه سه فرد مسلح را به هلاکت رساندند و تنش بین ساکنان منطقه و افراد مسلح در حال افزایش است.

یوری یوتوشنکو رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: پس از اعدام چهار غیرنظامی در دوما، درگیری هایی بین ساکنان منطقه و افراد مسلح روی داد که بر اثر آن سه فرد مسلح کشته شدند. وی افزود مرکز آشتی روسیه تماس هایی تلفنی در این زمینه دریافت کرده است که هرکس در صدد خروج از منطقه محاصره شده غوطه برآید اعدام می شود.

به گفته یوتوشنکو، این واقعیت ها نشان می دهد افراد مسلح تمایلی به پایبند ماندن به قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت ندارند.

این قطعنامه روز شنبه به اتفاق آراء در شورای امنیت به تصویب رسید و در آن از همه طرف ها در سوریه خواسته شده درگیری ها را به مدت سی روز در سراسر سوریه از جمله غوطه شرقی متوقف کنند تا طرفهای ذیربط و سازمان های بین المللی بتوانند کمک های بشردوستانه در اختیار ساکنان محاصره شده قرار دهند. در این قطعنامه گروه های داعش و جبهه النصره و القاعده و سازمان های مرتبط با این گروه های تروریستی از آتش بس مستثنی شده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 11 اسفند 1396 - 3:1:42