25 توصیه فعال سیاسی زندانی به بن‌سلمان!

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 10:49:0
25 توصیه فعال سیاسی زندانی به بن‌سلمان!

بیروت- الکوثر: «عیسی النخیفی» فعال حقوقی سعودی که به علت انتشار پیام‌هایی در انتقاد از دولت سعودی در پایگاه های ارتباط اجتماعی به شش سال حبس محکوم شده است‏، از زندان برای ولیعهد سعودی نامه فرستاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان سعودی مدافع حقوق بشر «القسط» ضمن انتشار نامه النخیفی به بن سلمان‏، آزادی فوری او را که در زندان مکه نگهداری می‌شود خواستار شد. النخیفی در این نامه با اشاره به سخنان و مصاحبه های بن سلمان که در آن از آزادی بیان و احترام به حقوق بشر سخن می‌گوید افزود من به خاطر مطرح کردن همین گونه درخواست‌ها اکنون زندانی هستم!

این نامه حاوی 25 توصیه به ولیعهد سعودی برای اجرای اصلاحات در بخش زندان‌ها، دادگاه ها، حقوق زنان، حقوق سیاسی مردم، و نقش آفرینی سازمان های جامعه مدنی در عربستان است.

آزادی فوری مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران و سیاستمداران و لغو اتهامات آنها، آزادی فوری کسانی که دوره محکومیتشان پایان یافته ولی در زندان نگه داشته شده اند، تضمین محاکمه عادلانه همه بازداشت شدگان، لغو حکم اعدام متهمان نابالغ، بی‌ارزش اعلام کردن اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته شده، بهبود وضع زندانها، استقلال دستگاه قضایی، از میان برداشتن موانع آزادی بیان، لغو محدودیت های اعمال شده علیه زنان، حمایت از زنان در برابر خشونت خانوادگی، رسیدگی به خواسته کسانی که تابعیت ندارند، برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای مجلس مشورتی‏، تفکیک سه قوه، و تاسیس وزارتخانه حقوق بشر با اختیارات کامل، از جمله مهم ترین توصیه های النخیفی به ولیعهد سعودی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 10:48:48