تلاش نمایندگان سنا برای خارج کردن آمریکا از جنگ یمن

پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 9:50:18
تلاش نمایندگان سنا برای خارج کردن آمریکا از جنگ یمن

تهران- الکوثر: برخی قانونگذاران آمریکایی در صدد هستند از قانون مربوط به چند دهه پیش به منظور رای گیری در مجلس سنای آمریکا درباره خارج شدن این کشور از جنگ یمن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مایک لی» نماینده جمهوری خواه و «برنی سندرز» نماینده مستقل و «کریس مرفی» نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند نخستین تلاش را برای استفاده از یک بند از قانون مصوب سال 1973 انجام خواهند داد که به هر عضو مجلس سنا اجازه می‌دهد طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی از مناقشه‌ای ارائه کند که شرکت در آن با مجوز کنگره آمریکا نبوده است.

این اقدام سه سناتور آمریکایی، تازه ترین حرکت در نبرد مستمر بین کنگره و کاخ سفید برای به دست گرفتن کنترل مناقشات نظامی است که آمریکا وارد آن می‌شود.

سندرز که قبلا رقیب هیلاری کلینتون برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: معتقدیم مشارکت آمریکا در جنگ یمن مغایر با قانون اساسی و بدون مجوز است زیرا کنگره اعلان جنگ نکرده و مجوز استفاده از نیروی نظامی را نداده است.

قانونگذاران آمریکایی سالهاست تاکید دارند کنگره آمریکا بیش از حد از سیطره خود بر امور نظامی به نفع کاخ سفید چشم پوشی کرده است. بر اساس قانون اساسی آمریکا‏، کنگره –نه رئیس جمهور- درباره اعلان جنگ تصمیم گیرنده است.

نیروهای آمریکایی از طریق سوخت رسانی هوایی به متجاوزان سعودی در جنگ یمن کمک می کنند و اطلاعات جاسوسی در اختیار آنها قرار می دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 10 اسفند 1396 - 9:50:6