«تخمیر فرهنگی»، توصیف روزنامه نگار آمریکایی از اصلاحات بن سلمان

چهار شنبه 9 اسفند 1396 - 12:38:9
«تخمیر فرهنگی»، توصیف روزنامه نگار آمریکایی از اصلاحات بن سلمان

تهران- الکوثر: دیوید ایگنانیوس نویسنده و روزنامه نگار مشهور آمریکایی برای توصیف اصلاحات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی عبارت «تخمیر فرهنگی» را به کار برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایگناتیوس مصاحبه ای با ولیعهد سعودی انجام داد که در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به چاپ رسید و اخیرا مسائل پشت پرده این دیدار را نیز منتشر کرده است.

ایگناتیوس نوشت، «با توجه به کوتاه بودن سفرم به عربستان سعودی، ارزیابی میزان موفقیت اصلاحات محمد بن سلمان غیرممکن بود. با این حال قطعا نوعی تخمیر فرهنگی در آنجا در حال روی دادن است. زنان سعودی اکنون با افتخار از مدل خودروهایی صحبت می کنند که قصد دارند با آزاد شدن رانندگی زنان در عربستان در ماه ژوئن آینده آنها را خریداری کنند».

این نویسنده آمریکایی افزود: همچنین درهای سالن های ورزشی جدیدی به روی زنان باز شده است و حتی به زنان اجازه داده شده است برای تماشای مسابقات فوتبال به ورزشگاه بروند.

ایگناتیوس با اشاره به این که اکثر جوانان سعودی از اصلاحات بن سلمان حمایت می کنند افزود با این حال مخالفت های زیادی نیز با این اصلاحات وجود دارد که بهتر است آن را آتش زیر خاکستر بنامیم.

ایگناتیوس در عین حال مهم ترین نگرانی جوانان سعودی را افزایش قیمت ها و بیکاری و فساد توصیف کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 9 اسفند 1396 - 12:38:2