قطعنامه پيشنهادي روسيه درباره يمن تصويب و قطعنامه انگليس رد شد

سه شنبه 8 اسفند 1396 - 6:35:20
قطعنامه پيشنهادي روسيه درباره يمن تصويب  و قطعنامه انگليس رد شد

تهران- الکوثر: شوراي امنيت سازمان ملل متحد دوشنبه شب به اتفاق آراء قطعنامه پيشنهادي روسيه را درباره جنگ يمن تصويب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس اين قطعنامه، تحريم تسليحاتي يمن به علت ادامه داشتن جنگ در اين کشور به مدت يک سال ديگر تمديد شد.

انگليس پيش نويس ديگري را براي تمديد تحريم تسليحاتي يمن به شوراي امنيت پيشنهاد کرد که در آن ايران تلويحا به ارسال سلاح براي جنبش انصارالله متهم مي شد ولي روسيه به علت وجود نداشتن مدارک کافي در اين زمينه، اين قطعنامه را وتو کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در شورای امنیت در جلسه این شورا ضمن استقبال از تصويب قطعنامه پيشنهادي روسيه گفت: ما با دو کشور ایران و عربستان برای آرام کردن اوضاع در منطقه همکاری طولانی مدت خواهیم داشت و لازم است صلح و ثبات در منطقه برقرار شود. ما به قطعنامه پیشنهادی انگلیس رأی ندادیم نه به خاطر اینکه عمدا بخواهیم این قطعنامه را وتو کنیم، بلکه به خاطر اینکه ما معتقدیم اتفاق نظر در خصوص چندین بند اصلی وجود ندارد، برخی از جمله ها و کلمات در پیش نویس قطعنامه وجود دارد که روی آنها اتفاق نظر وجود ندارد. هدف این نیست که بحران ها و تنش ها را در خصوص یمن شدت بخشیم یا ایران  را در این زمینه متهم کنیم، بلکه موضوع مهم تمدید نظام تحریم ها است و ما نگرانی های خود را در این زمینه اعلام کرده ایم.

وتوی قطعنامه شورای امنیت به وسیله روسیه شکستی برای آمریکا بود که ماه ها است تلاش دارد با لابی گری ایران را در قبال تحولات یمن مسئول بداند و در عین حال نیز تهدید کرده است در صورت عدم اصلاح نقص های جدی موجود در توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و قدرت های جهانی، از آن خارج می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 8 اسفند 1396 - 6:35:8