میانجی‌گری‌ها ظاهرا نتیجه داد: سعد حریری به عربستان می‌رود

دو شنبه 7 اسفند 1396 - 22:31:10
میانجی‌گری‌ها ظاهرا نتیجه داد: سعد حریری به عربستان می‌رود

بیروت- الکوثر: ظاهرا میانجی گری‌ها برای آشتی دادن سعد حریری نخست وزیر لبنان با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نتیجه داده است و قرار است حریری به زودی راهی عربستان شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر لبنان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سعد حریری دعوت فرستاده عربستان سعودی را برای سفر به ریاض پذیرفته است و وی در اولین فرصت راهی این سفر خواهد شد.

طبق این بیانیه، حریری پس از دیدار با نزار العلولا فرستاده پادشاه سعودی به بیروت گفت: هدف اصلی عربستان سعودی در خصوص لبنان این است که این کشور روی پای خودش بایستد و زیر چتر کشور دیگری نباشد.

چند ماه پیش، دعوت شدن حریری به ریاض و مجبور شدن او به قرائت استعفا نامه و پخش زنده آن از شبکه تلویزیون العربیه سعودی و جلوگیری از خروج او از عربستان، روابط او را با مقامات سعودی تیره کرد. مدتی بعد حریری و خانواده اش با میانجی گری و اصرار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اجازه یافتند از عربستان خارج شوند و به پاریس بروند.

سعد حریری چند هفته بعد از این استعفای ناگهانی، به لبنان بازگشت و استعفای خود را پس گرفت ولی رسانه‌ها روابط او را با مقامات سعودی به علت رفتار توهین آمیز آنها بسیار تیره توصیف کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 7 اسفند 1396 - 22:31:0