تروریست ها در ادلب به جان هم افتادند

یک شنبه 6 اسفند 1396 - 11:27:25
تروریست ها در ادلب به جان هم افتادند

دمشق- الکوثر: درگیری های شدیدی از روز شنبه بین هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) و ائتلافی از دیگر گروه های تروریستی در شمال استان ادلب سوریه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علت این درگیری ها منازعه بر سر کسب نفوذ است و به گفته گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، این درگیری‌ها تاکنون کشته شدن دست کم پنج غیرنظامی را به دنبال داشته است.

درگیری‌ها حدود یک هفته پس از اقدام گروه احرار الشام و نورالدین زنکی، از مهمترین گروههای تکفیری به ادغام شدن در گروه موسوم به جبهه تحریر سوریه و درخواست آنها از بقیه گروهها برای پیوستن به این جبهه صورت می گیرد.

از زمان آغاز درگیری ها، جبهه تحریر سوریه توانسته است هیئت تحریرالشام را از 26 روستا، شهر و شهرک که مهمترین آنها شهرهای معره النعمان و اریحا بوده است بیرون براند.

رامی عبدالرحمان مدیر گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: این گروهها وارد جنگ بر سر نفوذ شده اند که به غرب استان حلب در مجاورت استان ادلب نیز کشیده می شود.

نیروهای ارتش سوریه اواخر سال گذشته با حمایت روسیه حمله ای را به این استان آغاز کردند و توانستند دهها شهر و روستا را در جنوب شرق استان ادلب و یک پایگاه نظامی راهبردی را به کنترل خود درآورند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


یک شنبه 6 اسفند 1396 - 11:27:12

دسته بندی :