بهداشت جهانی: دیفتری در بیست استان یمن شیوع یافته است

شنبه 5 اسفند 1396 - 14:52:59
بهداشت جهانی: دیفتری در بیست استان یمن شیوع یافته است

تهران - الکوثر:  بر اساس آمار ارائه شده درباره مبتلایان به دیفتری و تعداد جان باختگان از این بیماری در یمن، استان های حدیده و اب در صدر استان های دیگر قرار دارند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،در آمارهای رسمی در یمن تعداد مبتلایان به دیفتری در این کشور از مرز هزار نفر عبور کرده است که در این میان بیش از شصت نفر جان باخته اند. مدیر بخش مبارزه با بیماری های واگیردار در استان اب می گوید:« استان اب هم مثل دیگر استان های یمن شاهد شیوع بیماری دیفتری است با این تفاوت که آمار مبتلایان به دیفتری در اب بیشتر از دیگر استان ها و به نوعی فراتر از هر نوع پیش بینی است، در این زمینه مشکلات موجود برای تأمین واکسن نیز مزید بر علت شده است.»
با توجه به اوضاع نامساعد خدمات درمانی و کمبود دارو که نتیجه تداوم جنگ و محاصره علیه یمن است، خطر شیوع هر چه بیشتر دیفتری در تمام مناطق یمن، خطری کاملا جدی است.
سازمان پزشکان بدون مرز در این باره اعلام کرد، مراکزی که برای معالجه دیفتری در اب فعال شده اند از کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی و یا وصول تؤام با تأخیر این تجهیزات رنج می برند. مراکز زیر نظر سازمان پزشکان بدون مرز نیز از همین مشکلات رنج می برند و این روند خدمات رسانی را کند کرده است.
مشکلات مردم یمن تنها در خطر شیوع دیفتری نیست زیرا خانواده های یمنی حتی از داشتن آب نوشیدنی و حد اقل های بهداشتی هم محرومند، کمبود شدید مواد غذایی و پزشکی و دیگر نیازهای اساسی موجب شده است تا خانواده های یمنی اوضاع بسیار دشواری را تجربه کنند.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 5 اسفند 1396 - 14:52:52

دسته بندی :