تکرار 115 باره نام اسرائیل در گزارش حقوق بشری سازمان عفو بین الملل

شنبه 5 اسفند 1396 - 13:31:58
تکرار 115 باره نام اسرائیل در گزارش حقوق بشری سازمان عفو بین الملل

تهران - الکوثر: سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان در سال 2017-2018 به اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل در مورد فلسطینیان پرداخته است.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه گزارش سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان در سال 2018-2017 را منتشر کرد. این گزارش شامل تحلیل هایی در خصوص مسائل مختلف بوده است. از جمله مسائلی که در این گزارش به آن پرداخت شده فشار به روزنامه نگاران برای ساکت کردن آنها، مقابله با اقلیت ها، مقابله با آزادی عقیده، نفرت پراکنی نسبت به گروهی از ساکنان و همچنین اقدامات جنگ طلبانه کشورها در چارچوب درگیری های مرزی است.

این گزارش در واشنگتن منتشر شده و بر اساس گفته رئیس این سازمان به منزله هشداری نسبت به اقدامات ترامپ در قبال حقوق بشر است. این در حالی است که این گزارش به محدودیت های دولت ترامپ برای ورود شهروندان کشورهایی که بیشتر جمعیت آنان را مسلمانان تشکیل می دهند به عنوان مثالی برای نقض حقوق بشر توسط ترامپ اشاره می کند.

مسئله دیگری که این گزارش به آن پرداخته شده ظلم به مردم مسلمان روهینگیای میانمار است، این گزارش در واکنشی منفی به جنایات ضد بشری در میانمار این اقدامات را محکوم کرده است. همچنین این سازمان در گزارش خود اتفاقاتی که در کشورهای عراق، سودان جنوبی، سوریه و یمن در حال وقوع است را باعث عقب افتادگی جهان می داند.

نام اسرائیل در این گزارش 115 بار تکرار شده است که بسیاری از آنها به برخورد اسرائیلی ها با فلسطینیان کرانه باختری مربوط می شود. در این گزارش به مسائلی چون ممانعت از ورود افراد فعال در زمینه جنبش تحریم (BDS) و همچنین ادامه محاصره اسرائیلی علیه نوار غزه به عنوان نقض حقوق بشر اشاره شده است.

از دیگر مسائل مطرح شده در این گزارش در خصوص اسرائیل می توان به گسترش شهرک سازی در کرانه باختری، بازداست موقت فلسطینیان، تخریب خانه های فلسطینیان در کرانه باختری، شکایت های مختلف از شکنجه و برخورد با فلسطینیان حین بازداشت اشاره کرد.

قسمت دیگری از این گزارش به وضعیت حقوق بشر در مناطق تحت تسلط تشکیلات خودگردان اختصاص یافته است، اما در این قسمت نیز به ارتباط اسرائیل با اتفاقات این مناطق پرداخته است و اشاره کرده نمی توان اسرائیل را از واقعیت های موجود در این مناطق جدا کرد.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 5 اسفند 1396 - 13:31:54

دسته بندی :