وزیر صهیونیست تاریخ انتقال سفارت آمریکا به قدس را اعلام کرد

شنبه 5 اسفند 1396 - 1:41:20
وزیر صهیونیست تاریخ انتقال سفارت آمریکا به قدس را اعلام کرد

تهران- الکوثر: وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد آمریکا در هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی سفارت خود در فلسطین اشغالی را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یسرائیل کاتس تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در خصوص انتقال سفارت این کشور به قدس در 70 امین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) ستود.

کاتس به ترامپ به خاطر توئیت جدید وی تبریک گفت و تصمیم ویژه وی را مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در سالگرد نکبت ستود.

وی گفت: « هیچ هدیه ای بالاتر از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیست. این تصمیم واقعا درستی است و باید به خاطر آن از دوست خوب مان ترامپ تشکر کنیم».

پیش از این دو مقام رسمی در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور ترتیبات امنیتی برای انتقال رسمی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در اواسط ماه مه را تأیید کرده است؛ تاریخی که مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم اشغالگر قدس (چهاردهم ماه مه/ 24 اردیبهشت ماه) است.

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اندکی بعد، اظهارات این دو مقام آمریکایی را تأیید کرد.

شایان ذکر است مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به سرزمینهای اشغالی، از انتقال سفارت آمریکا به قدس تا پایان سال 2019 میلادی خبر داده بود!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 5 اسفند 1396 - 0:34:43