در صورت وقوع جنگ، روسیه از ایران حمایت می‌کند یا اسرائیل؟

پنج شنبه 3 اسفند 1396 - 12:43:57
در صورت وقوع جنگ، روسیه از ایران حمایت می‌کند یا اسرائیل؟

بیروت- الکوثر: یک دیپلمات روس موضع کشورش را در صورت وقوع درگیری نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی مشخص کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لئونید فرولوف معاون سفیر روسیه در تل آویو در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز آو ایزرائیل» اعلام کرد: در صورتی که ایران به اسرائیل حمله کند، روسیه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

دیپلمات روس این موضع کشورش را چند روز پس از ماجرای ادعایی مربوط به ورود پهپاد ایرانی به آسمان فلسطین اشغالی و حوادث پس از آن بیان کرد.

فرولوف گفت: «در صورت حمله به اسرائیل، نه فقط آمریکا از اسرائیل طرفداری خواهد کرد، بلکه روسیه نیز از اسرائیل حمایت خواهد کرد. بسیاری از هموطنان ما در اسرائیل زندگی می کنند و اسرائیل بطور کلی دوست ما است. از این رو ما اجازه هیچگونه عملیات خصمانه علیه اسرائیل را نخواهیم داد».

فرولوف در عین حال در این باره که پهپاد وارد شده به جولان اشغالی را ایران فرستاده باشد ابراز تردید کرد و به سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد با دستگاه های اطلاعات سوریه تماس برقرار کند.

شب 10 فوریه، نظامیان رژیم صهیونیستی رهگیری پهپاد ایرانی را اعلام کردند که وارد حریم هوایی جولان از سمت سوریه شده بود. هواپیماهای رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدام‏، به اهدافی در خاک سوریه حمله کردند و مقابله پدافند هوایی سوریه با این هواپیماها موجب سرنگونی یک فروند اف-16 و آسیب دیدن یک فروند اف-15 این رژیم شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 3 اسفند 1396 - 12:43:43

دسته بندی :