در مسجدالاقصي پارک یهودی ساخته می شود

چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 17:13:42
در مسجدالاقصي  پارک یهودی ساخته می شود

رام الله - الکوثر: رژیم صهیونیستی تلاش هایش را برای ساخت یک مجتمع گردشگری یهودی در مجاورت مسجد الاقصی در قدس اشغالی آغاز کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کار ساخت این مجتمع با تلاش مقامات رژیم صهیونیستی و برخی از گروههای شهرک نشین، بر فراز ویرانه های منطقه مجاهدین در غرب دیوار براق و در فاصله کمتر از صد متری مسجد الاقصی آغاز شده است. این طرح پس از سالها برنامه ریزی به اجرا گذاشته شده است.
یکی از شهروندان فلسطینی می گوید، این طرح چند هدف دارد که یکی از این اهداف،  تحریف و جعل تاریخ، جعل واقعیت ها و ایجاد ناهمگونی در شهر دینی، عربی، اسلامی و مسیحی قدس است.
صهیونیست ها پس از ساخت حدود صد کنست، حال تلاششان را به کار گرفته اند تا در رویارویی با گردشگران خارجی چنین وانمود کنند که  ساخت مجتمع مذکور مبتنی بر روایتی از تورات است.
شیخ عمرکسوانی مدیر مسجد الاقصی می گوید:« بهانه برای اجرای چنین طرح هایی در داخل مسجد الاقصی، منطقه قدیمی قدس و مجاورت دیوار براق، بهانه های باطلی است در نتیجه باید با جدیت این موضوع پیگیری و با اشغالگران به شیوه قانونی مقابله شود. چنین اقداماتی با همه قوانین و آداب و سنن بین المللی در تضاد است و جنایت علیه آثار تاریخی به ویژه مسجد الاقصی به شمار می آید. آنان در پی آنند تا با بنای چنین مجتمع هایی حضور تندروها را در مجاورت مسجد الاقصی تقویت کنند تا هتک حرمت مسجد الاقصی آسان تر شود، در واقع آنان در پی تحمیل شرایط جدیدی بر مسجد الاقصی هستند.»
مجتمع گردشگری مذکور که با زیربنایی معادل هزار و هشتصد متر مربع و در چندین طبقه ساخت می شود، دارای بخش های متنوعی است که به نظر می رسد در ادامه اهداف خطرناک تری را به دنبال داشته باشد. این اهداف می تواند در چارچوب حمایت از تلاش ها برای تخریب مسجد الاقصی و ساخت بنای ادعایی هیکل بر فرار ویرانه های مسجد باشد.
جمال عمرو کارشناس معماری می گوید:« این بنا ، یک مجتمع یهودی، گردشگری، امنیتی و صهیونیستی در نزدیک دیوار براق است در حالی که این دیوار به مسلمانان  اختصاص دارد، ساخت چنین مجتمعی با توجه به نوع معماری و نوع کاربری آن می تواند فاجعه بار باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 2 اسفند 1396 - 16:41:52