لکه ننگی بر پیشانی تشکیلات خودگردان فلسطین در پی هماهنگی امنیتی با تل آویو

دو شنبه 30 بهمن 1396 - 14:19:52
لکه ننگی بر پیشانی تشکیلات خودگردان فلسطین در پی هماهنگی امنیتی با تل آویو

تهران - الکوثر: رای الیوم با اشاره به همکاری دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس این تشکیلات با مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت: این همکاری و رقابت بر سر جلب رضایت وزیر جنگ و نخست وزیر این رژیم، به عنوان لکه ننگی در تاریخ ملت فلسطین باقی خواهد ماند که هرگز پاک نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،پایگاه روزنامه اینترنتی رای الیوم که در لندن بروز رسانی می‌شود، در سرمقاله امروز خود نوشت: روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اسرائیل این روزها انبوه از گزارش ‌هایی است که از اقدامات «قهرمانانه» دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در حمایت از «شهرک نشینان» اسرائیلی و کمک به اسرائیلی ها برای ترور شهید احمد نصر جرار، تمجید و ستایش می‌کنند.
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل هم به جرگه تمجیدگران از نیروهای امنیتی فلسطین و ادامه هماهنگی‌ امنیتی (میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان) و نقش کارآمد آنان در نجات جان دو سرباز اسرائیلی پیوست که گفته می شود در راه رفتن به شهر اشغالی جنین ،راه خود را گم کرده بودند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین باید دستکم یک سال پیش، این هماهنگی امنیتی را متوقف می‌کرد؛کسی که به سبب توهین و تحقیرهای اشغالگران و نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر علیه تشکیلات خود گردان، چیزی نمانده بود در شورای مرکزی فلسطین، گریه کند و آن سخن مشهور خود را مبنی بر اینکه رئیس تشکیلاتی بدون قدرت و هیچ تشکیلاتی است. وی قول داده بود جنایتکاران جنگی اسرائیل را در دادگاه کیفری بین المللی تحت پیگرد قانونی قرار دهد اما حالا لیبرمن آمده ومی‌گوید، هماهنگی امنیتی در بهترین شرایط بسر می برد و همکاری نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان( با رژیم اشغالگر)، فراتر از حد انتظار است.
رای الیوم در ادامه نوشت: اطلاعات اسرائیلی ها درباره تشکیلات خودگردان بیش از اطلاعات اعضای خود این تشکیلات است، حتی این روزها آنها درباره جایگزین محمود عباس صحبت می کنند و از برخی اسامی ماننددکتر رامی الحمد الله ، محمد العالول، ماجد فرج، جبریل الرجوب و صائب عریقات برای تصدی ریاست تشکیلات بجای عباس نام می برندو می‌گویند، ویژگی مشترک همه آنها حمایت از مقاومت مردمی، اجتناب از مقاومت مسلحانه و ایجاد یک کشور واحد است.
توافقنامه اوسلو به منظور ایجاد راه‌ حل‌های امنیتی و نه سیاسی و همچنین با هدف به خدمت گرفتن نهاد امنیتی فلسطین برای خدمات دهی به رژیم اشغالگر و حمایت از شهرک سازی و شهرک نشینان بود و اگر پس از 25 سال به همه اهداف خود دست نیافته باشد، دست‌کم بیشتر اهدافش محقق شده است.
متاسفانه طرف فلسطینی و محمود عباس همچنان به همه بندهای این توافق پایبند است و با وجود اقدام طرف اسرائیلی در پاره کردن آن و انداختن آن به کثیف‌ترین
زباله دان ها، باز هم مشتاقانه آن را اجرا می‌کند.
رای الیوم نوشت، مدتهاست که معیار امنیتی بر دیگر معیارها اولویت دارد، بر این اساس، جایگزین محمود عباس، بی شک ماجد فرج، فرمانده نیروهای امنیتی خواهد بود که اعتماد اسرائیلی‌ها را جلب کرده و در همه آزمون‌های عملی آنان در اجرای همه اقداماتی که از سوی مردم فلسطین محکوم شده، سر بلند بیرون آمده است؛ اقداماتی که جدیدترین مورد آن، ارائه اطلاعاتی بود که به شناسایی مقر حضور شهید احمد نصر جرار و ترور وی منجر شده است، همچنین از دیگر اقداماتش تلاش برای نجات جان دو سرباز اسرائیلی بود.
رای الیوم در پایان نوشت: این هماهنگی «رایگان» امنیتی و رقابت افسران امنیتی و همچنین مسئولان سیاسی و امنیتی فلسطین بر سر راضی نگه داشتن و جلب رضایت لیبرمن و نتانیاهو لکه ننگی در تاریخ ملت فلسطین خواهد بود که حتی آب‌ دریای مدیترانه و اقیانوس‌های هند و اطلس هم نمی‌توانند این لکه را پاک کند.
مردم غزه با وجود محاصره، گرسنگی، کمبود دارو و برق و آب بخت بهتری نسبت به برادران خود در کرانه باختری رود اردن دارند، زیرا دست‌کم زیر چتر نیروهای امنیتی که در خدمت اشغالگران بوده و علیه ملت و مقدسات آنان با اشغالگران همدست هستند، زندگی نمی‌کنند. از این رو، به شدت با بازگشت این نیروهای امنیتی به غزه مخالف هستیم؛ زیرا این بازگشت روی دیگر سکه (ورود) اشغالگران (به این منطقه) خواهد بود که شیر مردان این سرزمین به زور آنان را بیرون راندند و برای تحقق این هدف، با خون‌ و جان‌های عزیزان خود، تاوان بزرگی پرداختند.


کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 30 بهمن 1396 - 14:14:48