رای الیوم از توافق میان یگان های مدافع خلق کرد و ارتش سوریه خبر داد

دو شنبه 30 بهمن 1396 - 9:39:23
رای الیوم از توافق میان یگان های مدافع خلق کرد و ارتش سوریه خبر داد

دمشق- الکوثر: روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: توافق میان یگان های مدافع خلق کرد و ارتش سوریه، مبنی بر احداث پایگاه ارتش سوریه در عفرین، امروز دوشنبه اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه رای الیوم که در لندن به روزرسانی می شود، افزود: یگان های مدافع خلق کرد و دولت سوریه یکشنبه به توافقی دست یافتند که به گفته برخی منابع دوشنبه اجرا خواهد شد. به گفته یک منبع کردی در عفرین، بر اساس این توافقنامه، یک پایگاه برای ارتش سوریه در عفرین ایجاد می شود و نیروهای ارتش سوریه در برخی نقاط مرزی مستقر می شوند.
به گفته این منبع، از چند روز پیش، مذاکرات مستقیم در منطقه حلب، با حضور برخی فرماندهان عالی رتبه یگان های مدافع خلق کرد و ارتش سوریه، آغاز شده است، اما به علت مداخله برخی طرف های بین المللی و تلاش برای سنگ اندازی در مسیر توافق و همچنین موانع دیگری مربوط به مناطق استقرار این یگان ها و هماهنگی میان دو طرف در جنگ علیه گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه و همچنین احتمال این که توافق حملات مشترک برای به دست گرفتن کنترل مناطق الباب و جرابلس از دست ترکیه را نیز شامل شود ، این مذاکرات در مرحله نخست متوقف شد.»
به گفته این منبع «دو طرف در پایان نشست، به توافقی برای احداث پایگاهی برای آغاز تحرکات ارتش سوریه و استقرار این نیروها در مناطق هم مرز ترکیه، دست یافتند. به گفته این منبع، دو طرف گفتگو درباره مسائل سیاسی و اداری را به تاخیر انداختند. این توافقنامه، شامل ممانعت از پرواز جنگنده های ترکیه بر فراز عفرین می شود.»
بر اساس این توافقنامه، نیروهای ارتش سوریه دوشنبه، به منطقه عفرین خواهند رسید و ارتش سوریه بدون ورود به شهر عفرین، در مرزها مستقر خواهد شد.
بر اساس اطلاعات «رای الیوم»، قرار بود این توافق شنبه گذشته اجرا شود، اما تاخیر در اجرای آن، به اختلافات میان یگان های مدافع خلق کرد بازمی گردد، زیرا در میان فرماندهی این یگان ها، برخی با استقرار ارتش، کاملا مخالفت می کردند.
فرماندهانی که از کردهای سوریه نیستند و روابط خوبی با واشنگتن دارند، چنین دیدگاهی داشتند. اما بزرگان و شخصیت های عفرین، با اعمال فشار مردم و دیگر فرماندهان یگان های مدافع خلق کرد، توانستند تصمیم موافقت با ورود ارتش سوریه را برای ایستادن در برابر عملیات نظامی ترکیه، به کرسی بنشانند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 30 بهمن 1396 - 9:38:48