فضانوردان در فضا چه می خورند و چقدر درآمد دارند؟

یک شنبه 29 بهمن 1396 - 14:49:39
فضانوردان در فضا چه می خورند و چقدر درآمد دارند؟

تهران- الکوثر: برای افراد زیادی این پرسش ها وجود دارد که فضانوردان در فضا چه می خورند و چگونه حمام می کنند و چقدر درآمد دارند؟! اما افراد اندکی هستند که پاسخ این پرسش ها را می دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پاسخ به این پرسش ها باید گفت بسیاری از مواد غذایی با فضاپیماهای باری به فضا منتقل می شود ولی نحوه آماده کردن غذا در فضا با نحوه آماده کردن آن روی زمین بسیار متفاوت است و به این منظور عمدتا از الکتریسیته استفاده می شود.

همچنین در شرایط فقدان جاذبه، فضانوردان حس بویایی خود را به علت گرفتگی و به اصطلاح کیپ بودن بینی در اکثر مواقع از دست می دهند و حس چشایی آنان هم به تدریج در زمان حضور در فضا از بین می رود.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، غذاهایی مفید و مغذی و تولید شده از موادی که به سرعت فاسد نمی شوند در اختیار فضانوردان قرار می دهد و در ترکیب این غذاها از مغزهای گیاهی و شیرینی جات استفاده می شود.

درباره نحوه حمام کردن فضانوردان در فضا نیز باید گفت این کار با استفاده از قطعه ای اسفنج که اندکی آب و صابون روی آن ریخته می شود صورت می گیرد تا آب زیاد مصرف نشود. فضا نوردان برای خشک کردن خود هم از جریان هوا استفاده می کنند.

در نهایت این که، افراد زیادی فکر می کنند فضانوردان درآمد بسیار زیادی دارند ولی در واقع طبق اعلام ناسا، حقوق هر فضانورد بین 64 تا 142 هزار دلار در سال است که رقم چندان بالایی نیست.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 بهمن 1396 - 14:13:26

دسته بندی :