چرا جنگ یمن به نفع صهیونیست‌هاست؟

شنبه 28 بهمن 1396 - 17:54:23
چرا جنگ یمن به نفع صهیونیست‌هاست؟

صنعا- الکوثر:  آلکس فیشمن تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که  جنگی که عربستان ضد یمن به راه انداخته، در راستای منافع اسرائیل است و فرصتی گرانبها به این رژیم می‌دهد تا بتواند نتایج استراتژیک و حیاتی برای خود به دست آورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نظامی رژیم صهیونیستی می‌افزاید تسلط حوثی‌ها در صنعا و افزایش نفوذ آنها در استان‌های دیگر از دیدگاه اسرائیل به معنی فروپاشی نظام متکی بر عربستان و آمریکا در این کشور و برپایی نظام  جدید متکی بر ایران است  که دشمنی شدیدی با اسرائیل خواهد داشت.   این به نفع اسرائیل نیست که ایران بتواند کنترل تنگه باب المندب را در اختیار بگیرد.  

این روزنامه‌نگار صهیونیست در عین حال مدعی شد که اسرائیل هیچ نقشی در این جنگ ندارد و تنها به پیگیری تحولات آن اکتفا می‌کند.

درهمین حال، مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکردرژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از ورود به این بحران را بررسی کرده است.

این مقاله می‌نویسد که نقش مستقیم رژیم‌صهیونیستی در جنگ‌های یمن از مرحله پیش‌بینی ها فراتر رفته است.   مداخله رژیم صهیونیستی در این جنگ به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی می‌رسد و اسناد انگلیسی و آمریکایی که از رده بندی محرمانه خارج شده اند،   نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی عملیات تامین تسلیحات در جنگ یمن برای مقابله با دولت جمال عبدالناصر را دنبال می‌کرده است.  

رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی دست جنایتکار خود را هموار در یمن به کار انداخته و این اقدام را از طریق مجموعه زنجیره‌ها و مراحل متوالی انتقال یهودیان و قاچاق  آنها از یمن به  سرزمین‌های اشغالی دنبال کرده است.   این کشور همچنین همواره به دنبال استقرار جاسوس‌های خود در یمن و  مشارکت در جنگ‌هایی بوده که از خارج از یمن ضد این کشور به راه انداخته است.

نیروهای  امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن در استان ذمار اخیرا موفق شدند، یک گروه تروریستی شامل ۱۷ نفر را با اصالت‌های  سومالیایی و اتیوپیایی بازداشت کنند.   این گروه‌ مأموریت‌های اطلاعاتی ویژه‌ای را انجام می‌داد و در نزد تعدادی از این افراد، تجهیزات ارتباطاتی پیشرفته وسی‌دی‌های لیزری وجود داشت که  ویدیوهای مختلف و تصاویری از مراکز و موسسات امنیتی و غیرنظامی و منازل و خیابان‌ها و تعدادی از شهروندان و شخصیت‌های مهم و مطرح یمن بعلاوه فعالیت‌های مالی مرتبط با این گروه جاسوسی ذخیره شده بود.  

حضور گسترده آوارگان  مختلف از منطقه شاخ آفریقا و توزیع غیر منظم آنها در بخش‌های مختلف و گروه جاسوسی که اخیرا کشف و شناسایی شده، نشان از توجه ویژه رژیم صهیونیستی به خاک یمن دارد.

 پیش از این نیز نیروهای امنیتی یمن یک فرد را که دارای تابعیت اسرائیلی بود، بازداشت کردند.   در سال ۲۰۰۹ نیز دادگاه یمن برای یکی از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی حکم اعدام صادر کرد.   دو نفر نیز به اتهام مشابه به زندان محکوم شدند.

همچنین  بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.

در سپتامبر ۲۰۱۲یک شخص دارای تابعیت اسرائیلی در یمن بازداشت شد. این فرد برای موساد کار می‌کرد و فرماندهی یک شبکه جاسوسی را در یمن عهده‌دار بود. او دو اسم داشت که یکی از آنها «علی عبدالله محسن الحیمی السیاغی» بود و نام دیگرش «آبراهام درعی» بود.  تحقیقات از این جاسوس صهیونیستی نشان داد که بیشتر کودکان یمنی که طی چندین سال در این کشور ناپدید شده‌اند، از طریق گروه‌های صهیونیستی به کشورهای مجاور از جمله سرزمین‌های اشغالی قاچاق شده‌اند.

 این کودکان توسط سرویس جاسوسی موساد مورد آموزشهای جاسوسی  قرار گرفته و بعد از اینکه به مزدوران این رژیم تبدیل شدند، بار دیگر به یمن یا کشورهای دیگر عربی یا اسلامی منتقل می‌شوند.  بیشتر این افراد با اسامی و تابعیت‌های متعدد در راستای منافع موساد فعالیت می‌کنند و اقدام به نفوذ به دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی مختلف می‌کنند.  


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید


شنبه 28 بهمن 1396 - 17:54:15