واکنش حزب کنگره یمن به تعیین گریفیتس: امیدواریم بیطرف باشد!

جمعه 27 بهمن 1396 - 23:53:29
واکنش حزب کنگره یمن به تعیین گریفیتس: امیدواریم بیطرف باشد!

صنعا- الکوثر: حزب کنگره یمن از اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد به تعیین مارتین گریفیتس به عنوان فرستاده ویژه جدید این سازمان به یمن به جای اسماعیل ولد الشیخ احمد استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏، حزب کنگره یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد منصوب شدن گریفیتس به این سمت که تجربه‌ای طولانی در حل مناقشات و میانجی گری و گفتگو و امور بشردوستانه دارد مایه خوش بینی‌است. در این بیانیه برای گریفیتس در زمینه پایان دادن به آلام ملت یمن به علت تجاوز و محاصره و ویرانی، و حرکت به سمت صلح فراگیر و دائم آرزوی موفقیت شده است.

حزب کنگره یمن در بیانیه خود بار دیگر تاکید کرد‏، راه کوتاه و مفید برای حل مشکل یمن‏ با متوقف شدن تجاوز به این کشور و لغو محاصره زمینی و دریایی و هوایی ملت یمن آغاز می‌شود که موجب جان باختن دهها هزار غیرنظامی بی‌گناه و ویرانی تاسیسات و پروژه های زیربنایی و رنج کشیدن یمنی‌ها شده است.

در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن ابراز امیدواری شده است که گریفیتس بی‌طرفانه و بر اساس مسئولیتی بین المللی برای توقف تجاوز و پایان محاصره و پیشبرد گفتگوی سیاسی در یمن تلاش کند.

پیش از این نیز جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد از جانبداری اسماعیل ولد الشیخ از متجاوزان سعودی، از تعیین شدن مارتین گریفیتس به جای وی استقبال کرده بود.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کیک کنید


جمعه 27 بهمن 1396 - 23:53:18

دسته بندی :