درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی بعداز سرنگونی اف 16

جمعه 27 بهمن 1396 - 9:43:50
درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی بعداز سرنگونی اف 16

دمشق-الکوثر: روزنامه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به سرنگونی اف 16 رژیم اسرائیل در سوریه نوشت: پنتاگون از ترس سرنگونی جنگنده‌ای جدید و از بیم از دست رفتن اعتبار و آبروی اسرائیل، از تل‌آویو خواسته است، حمله جدیدی علیه سوریه ترتیب ندهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم که از لندن به روز می‌شود نوشت، اسرائیل، جنین را نیز در شکم مادرش به قتل می‌رساند، اگر احساس کند که آن جنین خطری برایش محسوب می‌شود. این سخنی است که مورخان تاریخ نظامی و اطلاعاتی اسرائیل بارها آن را تکرار کرده‌اند؛ اما اسرائیل این بار، در واکنش به سرنگونی جنگنده اف 16 خود در روز شنبه گذشته، این جمله را عملی نکرد؛ زیرا در خصوص پیامدهای آن تردید دارد.
شیوه اسرائیل سیاست «کوچک شمردن دشمن» است تا حدی که (دشمنش) در نهایت اعتمادش را به خود از دست می‌دهد و خوار و ذلیل در برابر مردمش و سائر کشورهای جهان ظاهر می‌شود و هرگز جرات نمی‌کند در آینده هیچ حمله‌ای را صورت دهد، از این رو، اسرائیل پی در پی به آن حمله می‌کند.
اخبار منتشر شده حاکیست پنتاگون از بیم سرنگونی جنگنده‌ای جدید، از اسرائیل خواسته است اقدام به هیچ حمله جدیدی علیه سوریه نکند؛ زیرا در صورت وقوع حمله جدید، اسرائیل اعتبار و آبروی خود را به عنوان کشور دارای تسلیحات جنگی هوایی و  قدرتمند از دست می‌دهد، همچنین اعتبار جنگنده «اف 16» هم  زیر سوال می‌رود و هیچ آینده‌ای در انتظارش نخواهد بود. در این صورت کشورها نیز، از خرید جنگنده‌هایی که واشنگتن برای فروش عرضه خواهد کرد، تردید خواهند کرد تا این هواپیماها جای خود را به هواپیماهای پیشرفته جدیدی به نام «اف 35» بدهند. همچنین پنتاگون نگران است با سقوط این هواپیما در خاک سوریه، روسیه بدان دست پیدا کند و فناوری آن را مورد بررسی قرار دهد که در این صورت شکست بزرگتری در انتظار اسرائیل خواهد بود. 
تحلیل گران بر این باورند که ایران به وسیله موشک اصلاح شده روسیه، نخستین مسئول سرنگونی اف 16 اسرائیل است و به سبب برخورداری تهران از تکنولوژی که قادر است با جنگنده‌های پیشرفته مقابله کند، همه زنگ‌های خطر در اسرائیل و آمریکا به صدا در آمده است.
حرف و حدیث‌هایی در خصوص اقدام کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی به بررسی دقیق بقایای موشکی که جنگنده اف 16 را هدف قرار داد، وجود دارد. آنچه این ماموریت را آسان می‌کند، هدف قرار دادن این جنگنده در حریم هوایی اسرائیل است که بخشی از آن جمع آوری شده و جستجو برای یافتن بقای دیگر آن ادامه دارد.
این اطلاعات باعث نگرانی و ترس اسرائیل است؛ زیرا قدرت زیاد خود را که همواره از آن برای حمله به کشورهای اطراف خود استفاده می‌کند، از دست خواهد داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


جمعه 27 بهمن 1396 - 9:43:4